چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 تقابل ملحدان و افراط‌گرایان اسلامی برای دنیای امروز خطرناک است

حوزه/پاپ بندیکت شانزدهم درباره وضعیت خطرناک و تقابل میان دو گروه «ملحدان و سکولارهای افراطی» و «افراط‌گرایان اسلامی» هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ncregister، بندیکت شانزدهم، پاپ سابق واتیکان درباره وضعیت خطرناک و تقابل میان دو گروه «ملحدان و سکولارهای افراطی» و «افراط‌گرایان اسلامی» هشدار داد.

در یک پیام جدید خطاب به کنفرانسی با حمایت رئيس جمهور لهستان، بندیکت شانزدهم، پاپ سابق و پیشوای اسبق کاتولیک‌ها درباره تقابل دو گروه هشدار داده و گفت که این رویارویی وضعیت خطرناکی در عصر ما ایجاد کرده است و باید برای مقابله با این دو ایدئولوژی افراطی بایستیم.

وی این پیام را به همایش لهستان که همزمان با تولد 90 سالگی او برگزار شده بود فرستاده بود.

گفته‌های پاپ سابق در حالی منتشر شد که وی خودش یکی از دلایل اصلی اختلاف و بی‌اعتمادی میان مقامات واتیکان و مسلمانان محسوب می‌شود. بی‌اعتمادی که در پی اظهارات اهانت آمیز پاپ بندیکت شانزدهم دردانشگاه راتیسبون درخصوص اسلام بوجود آمد، اختلافات زیادی میان پیروان دو دین به وجود آورد. به طوری که پس از سال‌ها تلاش پاپ فرانسیس بالاخره موفق شد بخشی از روابط دوستانه از دست رفته میان دو مذهب را با دراز کردن دست دوستی به سوی مسلمانان به دست آورد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha