شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد کاشانی ناشنوایان

حوزه/ حجت الاسلام کاشانی با بیان اینکه شبهه سازی و ترویج خرافه گری و تبلیغ فرقه ضاله از تاکتیک های دشمن علیه اسلام است گفت: راهزنان دین با تمسک به خرافی گری، ایمان ها را می دزدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، حجت الاسلام محمد کاشانی، پیش از ظهر امروز در همایش مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان، دفتر تبلیغات اسلامی، ترویج افراطی گری را یکی از مشکلات جامعه، جهان اسلام و حتی جامعه جهانی دانست و گفت: این مشکل زمانی بحرانی می شود که بحث افراطی گری، ساختاری مذهبی نیز به خود می گیرد که وهابیت مصداق بارز آن است.

رئیس میز تخصصی مسیحیت دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: در ایران نیز به اشکال مختلف چنین مشکلی ظهور و بروز کرده و فضای مجازی به ابزاری برای تبلیغ این موضوعات تبدیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت شبکه های مختلف ماهواره و پایگاه های مجازی که به تبلیغ و ترویج افراطی گری و فرق ضاله می پردازند، عنوان کرد: در حال حاضر هفت فرق مختلفی چون مسیحیت تبشری، وهابیت، عرفان های نوظهور، باستان گرایی، بهائیت، تصوف و بی خدایی در حال تبلیغ گسترده در جامعه هستند

رئیس میز تخصصی مسیحیت دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به این که همه این فرق ضاله با مکانسیم شبهه سازی، به مقابله با مبانی اسلام می پردازند، ابراز داشت: تاکید بر مسائل خرافی و جذب عامه مردم به چنین مسائلی از جمله مهترین دلایل گرایش جوانان به این فرق است

وی افزود: متاسفانه جامعه در مسائل آسیب پذیر است و راهزانان دین با تمسک به خرافی گری، ایمان ها را می دزدند و فاصله انداختن میان دین و جامعه حربه دشمن با تکیک شبهه سازی است.

حجت الاسلام کاشانی اضافه کرد: از دیگر دلایل جذب فرق ضاله در شرایط امروز، نمایش چهره ای غلط از اسلام و در مقابل نشان دادن موضوعاتی از فرق ضاله که جوانان امروز نیازمند آن هستند، لذا مبلغین باید جنبه های کاربردی دین اسلام را به نمایش درآورند.

وی اذعان کرد: شادی و شاد زیستن، آرامش، محبت، گذشت و ارتباط با خدا از جمله موضوعاتی است که فرق ضاله برای نسل جوان ترسیم کرده و باعث جذب آنها شده اند، در حالی که اسلام در همه این موضوعات جامع و کامل است.

رئیس میز تخصصی مسیحیت دفتر تبلیغات اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: براساس آمار و ارقام ، 60 درصد از افرادی که جذب فرق شده اند، از قشر آسیب پذیر اجتماعی هستند.

313/38

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha