شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
غبارروبی

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از غبارروبی یک هزار و ۱۰۰ مسجد استان در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا خبر داد.

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: نظافت مسجد و پاکیزگی لباس نمازگزار مورد تأکید آموزه‌های دینی قرار گرفته و هر قدر به این موضوعات توجه شود، زمینه جذب بیشتر مردم و بخصوص جوانان به مساجد فراهم می‌آید.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح تکریم و غبارروبی مساجد استان در آستانه ماه مبارک رمضان افزود: در اجرای این طرح یک هزار و 100 مسجد استان غبارروبی شد.

حجت‌الاسلام ایزانلو با بیان اینکه ایام پایانی ماه شعبان به‌عنوان دهه نکوداشت و غبارروبی مساجد نام‌گذاری شده است، گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با دهه نکوداشت مساجد، غبارروبی مسجدها، تکیه‌ها و حسینیه‌های استان با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شد.

وی ادامه داد: این آیین معنوی هرسال در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان به‌منظور آماده‌سازی مساجد برای پذیرایی از روزه‌داران برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: در آیین غبارروبی مساجد نهادهای مختلفی چون ستاد اقامه نماز، فرمانداری، دهیاری، هلال‌احمر و شورای هماهنگی ائمه جمعه با همکاری مردم مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: نظارت بر وضعیت بهداشتی، روشنایی، تهویه مناسب، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، ایمنی، دستگاه اطفای حریق، در و پنجره مسجد، فاضلاب، نظارت بر وسایل مصرفی و داخلی ازجمله جانماز و مهر، کتابخانه، کفشداری‌ها و فرش‌ها، نظارت بر بهداشت آبدارخانه‌ها و مکان‌های پخت غذا و نظارت بر سلامت خادمان مساجد ازجمله اقداماتی بود که در قالب برنامه تنظیف و غبارروبی مساجد استان انجام شد.

حجت‌الاسلام ایزانلو همچنین در بخش دیگری اعزام مبلغ و روحانی از قم و استان به مناطق روستایی و شهری خراسان شمالی را از دیگر برنامه‌های این اداره به مناسبت ماه مبارک رمضان اعلام کرد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان داشت: این افراد در طول ماه مبارک رمضان فعالیت‌های مختلفی ازجمله اقامه نمازهای جماعت، برگزاری محافل انس با قرآن، کلاس احکام و پاسخ‌گویی به پرسش‌های شرعی روزه‌داران را در مساجد روستاها بر عهده دارند

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha