سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم کریمه اهل بیت(ع)

برگزار کنندگان آیین های ترتیل خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در این مراسم که عصر امروز در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شدگفت: روزهای ماه شعبان، فرصتی است که انسان از گناهان و اشتباهات خود توبه کرده و در ضیافت الله مهمان شود.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام رمضان را ماه توجه به خدا و در امان ماندن از عذاب الهی عنوان کرد و گفت: بر اساس روایتی از امام صادق علیه السلام، نباید انسان ماه رمضان را مانند دیگر ماه ها در نظر داشته باشد و بهره اش از روزه، تنها تشنگی و گرسنگی باشد، این ماه حرمت خاصی دارد.
وی در ادامه درباره اهمیت توجه به قرآن اظهار داشت: بر اساس آیه 14 سوره مبارکه اسراء، در روز قیامت به انسان گفته می شود که کتابت را بخوان. اگر کسی در دنیا رفتار و گفتارش قرآنی باشد، می تواند در روز قیامت نیز کتابش قرآنی خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به وجود مراتب بهشت به اندازه آیات قرآن گفت: ما باید در زندگی خود قرآنی عمل کنیم، قرآنی کار کنیم، قرآنی رفتار کنیم، قرآنی سخن بگوییم، قرآنی در امور سیاسی و اجتماعی ورود یابیم، قرآنی کودکان خود را تربیت کنیم و همه زندگی خود را در مسیر قرآن قرار دهیم.
وی درباره ضرورت توجه به ادبیات و قواعد عربی در قرائت قرآن کریم خاطرنشان کرد: در قرآن کریم بیان شده که ما این کتاب آسمانی را به زبان عربی نازل کردیم تا در آن تعقل کنید؛ بر اساس این آیه، کسی که می خواهد قرآن را بفهمد، باید با لغت و ظرافت های زبان عربی به قرآن مراجعه نماید.
امام جمعه قم با بیان این که ما باید توانایی های خود را در قرائت قرآن تقویت کنیم، تصریح کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در ایران و وجود ولایت فقیه، ظرفیت گسترده ای در نشر معارف قرآن و اهل بیت فراهم شده است که باید قدردان آن باشیم.
وی افزود: مقام معظم رهبری با مدیریت هدایت گری های خود، اصل موضوع انتخابات را حضور گسترده مردم عنوان کردند و با درایتی که در این عرصه داشتند، حتی دشمنان نیز که همواره مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق می کردند، به حضور در انتخابات دعوت کردند.
خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار، حجج اسلام صفر فلاحی، معاون فرهنگی، سید احمد مشرف، مدیر کل معارف قرآن و عترت و شهیدی، رئیس کمیته فنی قرآن آستان مقدس و خانم مؤذن، رئیس واحد خاهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت به ارائه گزارش فعالیت ها پرداختند.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha