جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماه مبارک رمضان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ بابادایی با بیان این که روزه بهترین راهکار برای اصلاح و مقابله با نفس است، گفت: در جامعه‌ای که برخی توان تامین یک افطاری و یا سحری ساده را ندارند، ما حق نداریم به نام دین اقدام به دادن افطاری‌های سنگین و پرهزینه کنیم، این گونه اسراف‌ها موجب نارضایتی خدای متعال است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین وحید بابادایی سامانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، آن را ماه رحمت و مغفرت برای همه روزه‌داران خواند، و گفت: یکی از امتیازات ویژه این ماه، نزول قرآن کریم و واقع شدن شب‌های پرعظمت قدر، در آن است، این دو ویژگی بیانگر اهمیت و جایگاه ویژه ماه مبارک رمضان نزد خداوند متعال است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم نیز از ماه رمضان به عنوان ماه نزول قرآن نام برده شده است. خداوند متعال در آیه ی ۱۸۵ سوره بقره می‌فرماید «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذي أُنْزِلَ فيهِ الْقُرْآن...». از این رو ماه مبارک رمضان، به بهار قرآن معروف است، به همین جهت ماه رمضان ماه انس با قرآن، و ماه بسیار پربرکت و باعظمتی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران افزود: به مومنین روزه‌دار توصیه می‌ شود در این ایام اهتمام ویژه‌ای به قرائت و تدبّر در آیات قرآن مجید داشته باشند. زیرا قرآن نسخه کامل سعادت همه مسلمین در دنیا و آخرت است. بنا بر این هر کسی بخواهد به مراتب والای تقوا و بندگی دست یابد، باید به دستورات قرآن عمل کند و بهترین فرصت برای بهرمندی از آیات قرآن و عمل به آن، ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان این که ماه‌های رجب و شعبان، مقدمه ورود به ماه رمضان هستند، گفت: خودسازی و تزکیه نفس یکی از دستاورهای مهم این ماه برای بندگان است. امیدواریم همه ما بتوانیم با مراقبت در اعمال و خالص گردانیدن عبادات برای خداوند متعال، حال معنوی خود را بهتر و با نشاط‌ تر کنیم.

حجت‌الاسلام بابادایی عنوان داشت: در این ماه به تلاوت قرآن، و تدبّر در آن بسیار سفارش شده است. و مداومت به این عمل معنوی، آلودگی‌های روحی را از بین می‌برد و قلوب ما را پاک و مطهر می‌سازد.

وی با بیان این که روزه بهترین راهکار برای اصلاح و مقابله با نفس است، اظهار داشت: روزه‌داری در هوای گرم و پرهیز از محرمات و انجام کامل واجبات، از برترین عبادات نزد خداوند متعال بوده و موجبات رضایت او را فراهم می‌آورد، همین امر موجب تقویت اراده، تعالی روح و قوی‌تر شدن ایمان در فرد می‌شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا با خودسازی و اصلاح نفس، موجبات رضایت حضرت ولی عصر(عج) را فراهم آوریم. باید توجه داشته باشیم که ما باید زمینه‌سازان ظهور حضرت باشیم، و برای تحقق این امر حضرت نیاز به انسا‌ن‌های وارسته و قلوب مومن و مطمئن دارند، از این رو جامعه‌ای که می‌خواهد زمینه ساز ظهور حضرت باشد، باید جامعه‌ای آگاه، اهل تفکر، با ایمان، با تقوا و متدیّن باشد.

وی با اشاره به سنت حسنه‌ اطعام فقرا در ماه مبارک رمضان، گفت: اطعام روزه‌داران بسیار مورد سفارش ائمه معصومین(علیهم‌السلام) واقع شده است، ولی در این میان باید توجه داشت که از هر گونه تجملات و اسراف در افطاری دادن پرهیز شود. زیرا در جامعه‌ای که برخی توان تامین یک افطاری و یا سحری ساده را ندارند، ما حق نداریم به نام دین اقدام به دادن افطاری‌های سنگین و پرهزینه کنیم، این گونه اسراف‌ها نه تنها موجب رضایت خداوند نیست، بلکه موجب نارضایتی او است.

حجت‌الاسلام بابادایی در پایان با اشاره به برنامه‌های ویژه مسجد امام رضا(ع) نارمک در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در این ماه، علاوه بر اقامه جماعت نمازهای یومیه، هر روز بعد از نماز صبح شرح و تفسیر دعاهای ماه مبارک رمضان را خواهیم داشت. قبل از نماز ظهر جلسه تفسیر و جزءخوانی ویژه بانوان برگزار می‌شود. بعد از نماز ظهر نیز سخنرانی مذهبی خواهیم داشت و در ادامه هر شب بعد از نماز مغرب و عشا، نمازگزاران و روزه‌داران عزیز افطار را میهمان مسجد خواهند بود.

انتهای پیام 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha