جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/  دیدار رئیس جمهور با مراجع عظام تقلید

حوزه/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند:دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی قابل تقدیر است و ضروری است به برنامه ها برای رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در کشور ، شتاب بیشتری داده شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از پایگاه ریاست جمهوری، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی عصر پنج‌شنبه  در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسن روحلنی رئیس جمهوری اسلامی ایران،  خطاب به وی گفتند:جایگاه بخش خصوصی در تولید کالاهای ایرانی باید تقویت شود و همزمان با آن، تلاش گردد در قالب طراحی ها و برنامه های مدون ، کیفیت کالاهای داخلی بیش از پیش ارتقاء داده شود.

ایشان برنامه های دولت برای از بین بردن فقر و کمک به اقشار آسیب پذیر را مورد اشاره قرار دادند و تاکید کردند: بحمدالله موفقیت های خوبی در این عرصه نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد و در اجرای طرح ها و برنامه ها به گونه ای عمل شود که دستاوردهای اقتصادی دولت و همه نهادهای کشور بویژه در حوزه اقتصادی ، در زندگی روزمره مردم بیش از پیش ملموس شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید مجدد بر اصلاح روش پرداخت یارانه  ، گفتند: ضرورت دارد که در برنامه ریزی ها به گونه ای عمل شود که یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم جامعه افزایش یابد.

این مرجع تقلید، همچنین به مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کردند و با تقدیر از حضور گسترده مردم و تبریک به  حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزودند: مشارکت مردم در این انتخابات تاثیر بسیار زیادی در میان مردم منطقه خواهد داشت و همانطور که شما در مصاحبه خود اشاره کردید، می تواند به عنوان یک آرزو برای برخی کشورهای منطقه باشد و باید قدردان این مشارکت گسترده مردمی بود.

ایشان همچنین برنامه های دولت در حوزه دین و گسترش معارف اسلامی را مورد اشاره قراردادند و تصریح کردند: این برنامه ها همانند گذشته باید مورد تاکید قرار گیرند و تلاش ها برای تقویت ارتباط و پیوند میان مرجعیت، حوزه های علمیه و دولت تداوم یابد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تقدیر از اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق ، تاکید کردند : مبارزه جدی دولت با موضوع قاچاق باید بیش از پیش سرعت یابد.

معظم له  سپس با تقدیر از تلاشهای انجام شده برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات و تشکر از دولت در خصوص تمهیداتی که برای پالایش شبکه های اجتماعی انجام گرفته ، خواستار نظارت بیشتر و تقویت برنامه های مفید این شبکه ها شدند.

رییس جمهوری نیز در این دیدار، حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخیر را بسیار چشمگیر و الگویی برای نه تنها کشورهای منطقه بلکه برای جهان برشمرد و گفت: این حضور گسترده مردم مایه مباهات و فخر مردم و جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی با تشریح برنامه ها و دستاوردهای دولت در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و تاکید بر تداوم و شتاب بخشیدن به پیشبرد این طرح ها در دولت دوازدهم، از حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.

رییس جمهوری همچنین با ارائه گزارشی از افزایش مستمری طبقات محروم جامعه در دولت یازدهم و برنامه های دولت دوازدهم برای افزایش این مستمری ، تاکید کرد : دولت تمام تلاش خود را برای کاستن از فقر ، گسترش تولید و اشتغال بکار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین  روحانی همچنین با بیان اینکه من خودم را فرزند حوزه علمیه می دانم و لذا روابط بسیار گرم و صمیمانه و موثر با مراجع عظام و حوزه های علمیه در دولت دوازدهم نیز پیگیری و تداوم می یابد، گفت: حوزه های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید یکی از بزرگترین پشتوانه ها و سرمایه های معنوی و فرهنگی ملت و دولت است و بی تردید نظرات مراجع عظام و روحانیت معظم را برای دولت و مردم راهگشا می دانیم.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ما خود را موظف به گسترش معارف دینی و رشد و اعتلای دین و مذهب در جامعه می دانیم، اظهارداشت: تک تک وزرا و مسوولان در دولت در خدمت مراجع و آماده  پیگیری رهنمودهای آنان و تبیین مسایل مختلف کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین  روحانی در ادامه با تشریح برنامه های انجام شده دولت در ارتباط با  موضوع شبکه های اجتماعی،ضمن ارائه گزارشی از برنامه های دولت در ایجاد زیرساخت ها و شبکه ملی اطلاعات ، اظهارداشت: مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات افتتاح شده و اجرای فازهای بعدی این شبکه ملی در دولت دوازدهم با شتاب بیشتری ادامه می یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha