پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نمایشگاه بین المللی قرآن

حوزه/ معاون مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی جهاد دانشگاهی با اعلام فراخوان این مرکز درباره طرح‌های نوآورانه، اظهار کرد: این مرکز از طرح‌های جدید در چهار محور پوشش، محصولات ارتقای سطح آموزش قرآن در جامعه، غذای حلال و آموزش نوآورانه به کودکان حمایت می‌کند.

محمدصادق برادران، معاون مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه مرکز رشد قرآنی، مرکزی تخصصی است که از ایده‌ها، طرح‌ها و محصولات نوآورانه در زمینه قرآن کریم و موسسات اسلامی و مذهبی حمایت می‌کند، افزود: امسال برای دومین سال در نمایشگاه قرآن حضور داریم و فراخوان ویژه و اختصاصی طرح‌های نوآورانه را در نمایشگاه اعلام می‌کنیم. 
وی اظهار کرد: این فراخوان در چهار محور طراحی شده است که اولین محور به آموزش نوآورانه به کودکان مربوط می‌شود؛ اکنون با جهان رو به توسعه روبرو هستیم و در بیشتر اوقات، فرزندان در حوزه تکنولوژی نسبت به والدین پیشرو هستند و از این رو باید محصولاتی طراحی شود که برای آموزش قرآن به کودکان، روزآمد و جدید باشد.
برادران با بیان این مطلب که اگر کسی در این راستا طرحی داشته باشد مورد حمایت قرار می‌دهیم، ابراز داشت: محور دوم این فراخوان به محصولاتی مربوط می‌شود که سبب ارتقای فهم قرآن کریم در جامعه می‌شود. این رویکرد به ویژه در عرصه رسانه‌ای حائز اهمیت است. متاسفانه کشور ما در این حوزه دچار ضعف است و محصولات موفقی در این رابطه نداریم و بیشتر آثار مربوط به روخوانی است. 
وی همچنین به سومین محور فراخوان مرکز رشد اشاره و عنوان کرد: پوشش اسلامی،‌ سومین محور است. مسلمانانی که در کشورهای اسلامی و غیراسلامی زندگی می‌کنند به البسه اسلامی نیازمند هستند، ولی متاسفانه از سوی کشور ما محصول قابل عرضه‌ای در سطح بین‌الملل و کشورهای اسلامی وجود ندارد. از این رو از طرح‌هایی که قابلیت صادرات دارند استقبال می‌کنیم. 
برادران، استقبال از غذای حلال را چهارمین محور این طرح برشمرد و گفت: نیاز به غذای حلال برای مسلمانان در کشورهای اسلامی و غیراسلامی نیاز ضروری است که ترکیه و کشورهایی مثل استرالیا بیش از ایران در این عرصه موفق هستند. بر این اساس مرکز رشد از طراحانی که غذای حلال را در قالب بسته‌بندی شکیل و سالم ارائه می‌کنند حمایت می‌کند. 
وی اظهار کرد: علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 66410180 تماس بگیرند و یا به سایت qoran.at.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. جلسات ارزیابی این طرح‌ها در شب‌های ماه رمضان در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود و به محض پایان این ماه، نتایج داوری نهایی اعلام خواهد شد و فضای کاری، تبلیغات بازاریابی، اطلاع‌رسانی، آموزش، مشاوره و کمک به دریافت تسهیلات مالی در اختیار پذیرفته‌شدگان قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha