جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان هند سفره‌های افطار میان ادیانی «گیاه‌خواری» پهن می‌کنند

حوزه/ انجمن ملی مسلمانان هند، سفره‌های افطار میان ادیانی «گیاهخواری» پهن کرده و با دادن افطاری فاقد گوشت در ماه مبارک رمضان، پیام وحدت را جوامع اسلامی و هندو می‌فرستد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، یک تشکل اسلامی در نیودهلی واقع در هندوستان، سفره‌های افطار میان ادیانی «گیاهخواری» پهن کرده و با دادن افطاری با موادغذایی گیاهی و فاقد گوشت به ویژه گوشت گاو در ماه مبارک رمضان، پیام وحدت را  جوامع اسلامی و هندو می‌فرستد.
سلیم خان، دبیر انجمن ملی مسلمانان در این باره به خبرنگاران گفت: مسلمانان و هندوها از تمامی گروه‌ها و پیشینه‌ها می‌توانند در این مراسم افطاری حضور پیدا کنند.
خان که به پیشه تجارت نیز مشغول است گفت: ما قصد داریم سفره‌های افطاری مشابهی را نیز در تمام شهرهای بزرگ و نواحی مهم هندوستان پهن کنیم. در این مراسم‌های افطاری به جای گوشت گاو، شیر به روزه‌داران و میهمانان هندوی آن‌ها داده می‌شود، تا از این طریق بتوانیم تنش میان دو گروه را به حداقل برسانیم زیرا هندوها گاو را حیوانی مقدس می‌دانند.
سازمان انجمن ملی مسلمانان در سال 2002 در هندوستان، به هدف نزدیک سازی و ایجاد وحدت میان جوامع اسلامی و هندوها در این کشور تشکیل شد.
اسلام در هند
برخی از روایات، زمان ورود اسلام به هند را تا زمان حیات پیامبر (ص) عقب برده‌اند. بر اساس این روایات، راجه مالابار از مناطق جنوب غرب هندوستان، در زمان حیات پیامبر، نمایندگانی به حجاز فرستاد که بعد از وفات آن حضرت به مدینه رسیده و مسلمان شدند.
نخستین گام‌ها در ورود اسلام به هند از سوی بازرگانان مسلمان برداشته شد. ارتباط تجاری هند به‌خصوص در جنوب هند و از طریق دریا، با کشورهای مسلمان زیاد بود و مسافرت تجار مسلمان از نخستین زمینه‌های آشنایی مردم مناطق جنوبی و داخلی هندوستان با اسلام بود. در طول زمان، برخی از شهرها و بنادر این کشور محل سکونت مسلمانان شد. 
کشور هندوستان که اکثریت جمعیت آن را هندوها تشکیل می‌دهند، با داشتن 180 میلیون مسلمان پس از اندونزی و پاکستان، سومین کشور پرجمعیت اسلامی محسوب می‌شود. 
ایالت اوتارپرادش، از نظر وسعت چهارمین ایالت هند محسوب می‌شود و جمعیت آن ۲ برابر جمعیت بزرگترین ایالت هند(مادیاپرادش) است. بیشتر جمعیت مسلمان هند در این ایالت سکنی دارند. حدود ۱۴.۹۴ درصد مسلمانان هند در این ایالت زندگی می‌کنند. ایالت بیهار، سومین ایالت مسلمان نشین هند است و ۱۲درصد از مسلمانان هند در این ایالت سکنی دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha