جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسقف ارامنه جهان

حوزه/ اسقف ناتان هوانیسیان در همایش «بررسی آراء و اندیشه‌های امام خمینی (ره)» گفت: امام خمینی (ره) همیشه زنده است، زيرا عقاید انسانی او تا ابد جاودانه است.

به گزاش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در آستانه فرارسيدن بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خميني (ره)، همایش «بررسی آراء و اندیشه‌های امام خمینی (ره)» با حضور و سخنراني اسقف ناتان هوانیسیان، معاون اسقف اعظم ارامنه جهان، مجید مشکی، رایزن فرهنگی جمهوري اسلامي ايران و جمعي از شخصيت‌هاي ديني و فرهنگي در محل دانشگاه دولتی ایروان، برگزار شد.

در ابتداي اين نشست كه با همکاری رایزنی فرهنگی كشورمان صورت گرفت، وسکانیان، رييس کرسی ایرانشناسی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، اندیشه‌های آن بزرگمرد را مبنای ایجاد ایرانی نوین ارزیابی كرد و ثبات و قدرت ایران امروز را مرهون اندیشه‌های بلند آن حضرت، دانست.

اسقف ناتان هوانیسیان، معاون اسقف اعظم ارامنه جهان در سخنان آغازين خود، امام خمینی (ره) را داراي یک شخصیت فرادینی و فراملی ارزیابی كرد و گفت: امام خمینی (ره) نه تنها رهبر انقلاب اسلامی ایران بود، بلکه شخصیتی بود که عقاید انسانی را در جهان گسترش داد.

وی اظهار كرد: به لطف این زندگی انسانی است که بشر به آرامش و سعادت می‌رسد و همین اندیشه است که امام خمینی (ره) را جاودان كرده است.

اسقف ناتان هوانیسیان يادآور شد: امروز سالروز ارتحال امام خمینی (ره) را گرامی می‌داریم ولی او همیشه زنده است، زيرا عقاید انسانی او تا ابد جاودانه است.

دعوت به معنویت و ایجاد نظام مردم‌سالاری دینی؛ دو رکن اندیشه‌های امام (ره)

مجید مشکی، رایزن فرهنگی کشورمان طی سخنانی، با مطرح كردن این پرسش که راز اقتدار، امنیت و آرامش ایران پس از انقلاب اسلامی چیست؟ به نقش امام خمینی (ره) و اندیشه او در ترسیم نقشه راه ایران نوین اشاره کرد و دو مؤلفه «دعوت به معنویت» و «ایجاد نظام مردم سالاری دینی» را دو رکن اساسی اندیشه‌های رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست.

وي همچنين، راز و رمز پیشرفت جمهوري اسلامي ایران پس از انقلاب را دو اندیشه بنیادین «دعوت به معنویت» و «ایجاد نظام مردم‌سالاری دینی»، مطرح كرد.

مشكي با اشاره به همه تحریم‌ها و دشمنی‌های قدرت‌های جهانی با انقلاب اسلامی ایران، علت مقاومت و در عین حال پیشرفت ایران را همین نکته دانست که بر مبنای اندیشه‌های امام خمینی (ره) ایرانیان، سرنوشت کشورشان را به دست گرفتند و برای حفظ و ارتقاء آن در همه امور، نهایت تلاش و کوشش خود را به کار برده و می‌برند.

در ادامه اين مراسم، مباحثي خصوص زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در اندیشه امام خمینی (ره)، تأثیر آراء و اندیشه‌های امام خمینی بر جریانات اسلامی ترکیه، تأثیر آراء و اندیشه های امام خمینی (ره) بر جریانات اسلامی آذربایجان، شعر عرفانی امام خمینی (ره)، تأثیر امام خمینی (ره) بر نظام آموزش اسلامی و حوزه‌های علمیه، اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) و ... مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha