دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تصاویر/ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم-۸/عبدالحمید احمدی

حوزه/ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزیر ورزش و جوانان گفت: در تعامل وزارت ورزش و جوانان و حوزه های علمیه دستاوردهای خوبی در مسائل فقهی به دست آمده و به بسیاری از شبهات نیز پاسخ داده شده است.

عبدالحمید احمدی در حاشیه بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن در گفت و گو با خبرنگار خبرنگزاری «حوزه» از تهران، اظهار داشت: از آن جایی که حوزه با زندگی مردم در ابعاد مختلف سر و کار داشته و انتظارات فراوانی از حوزه از سوی جامعه به عنوان یک مرجع وجود دارد، مسئولیت سنگیین در همه بخش ها بر عهده حوزه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حضور بسیار گسترده ای را در نمایشگاه از فعالیت های حوزه شاهد هستیم و در بخش های مختلف محصولات تولیدی حوزه در قالب کتاب و نرم افزار و سی دی و سایر بخش ها ارائه شده است که جای خوشحالی و خرسندی دارد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اینکه حوزه وارد موضوعات روز فرهنگی و تربینی و اجتماعی شده و پاسخگوئی به سوالات و شبهات و مسائلی که مردم در عرصه های مختلف نیاز دارند را بر عهده دارد بسیار با ارزش است.

وی بیان کرد:ا ین همان انتظاری است که از حوزه ها می رفت؛ چراکه ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم و تبعا باید بخش های حوزوی ما به قدری غلنی و فعال در صحنه باشند که بتوانند به انواع نیازها و مسائل و پرسش های مردم پاسخ داده و آنان را قانع نمایند.

احمدی گفت: این حضور ارزشمند قابل توجه می باشد و امیدواریم بتوانیم در انعکاس این فعالیت ها نیز گامی مهمی برداریم؛ زیرا گاهی کارهای خوبی انجام می شود؛ اما در حد لازم و گسترده منعکس نمی شود؛ امید است بتوانیم این فعالیت های ارزشمند را به بهترین نحو منعکس کنیم.

وی در خصوص تعامل فرهنگ وزارت جوانان با بخش های حوزوی ادامه داد:خوشبختانه به جهت موضوع ورزش و جوانان نیازهای فراوانی داشته و داریم در همین ارتباط یک تفاهم نامه ای بین وزارت ورزش و جوانان و مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور با حضور آیت الله اعرافی امضاء و تبادل شده کرده ایم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت:امید است با این تفاهم نامه بتوانیم از ظرفیت های حوزه در بخش های مختلف بهره مند شویم ما نیز نیازهای زیادی در حوزه ورزش به لحاظ مسائل و مباحث فقهی و سوالات و شبهات و مسائلی که در ورزش با آن مواجه هستیم که باید پاسخ داده شود.

وی یادآور شد:همچنین مسائلی که در ورزش با آن مواجه ایم و احکامی که باید در ورزش در بخش های مختلف به لحاظ فقهی ارائه و رعایت شود نیازمند وجود ظرفیت های حوزه می باشد در حوزه جوانان خوشبختانه شاهد حضور قابل توجهی از مبلغین ور وحانیون در فعالیت های مختلف ورزشی و حوزه جوانان می باشیم.

احمدی عنوان کرد:روحانیون در همه اردوهای ورزشی جوانان حضور دارند و این حضور برای ما بسیار ارزشمند است؛ چراکه هم فضای ما را معنوی می کند و هم به ورزشکاران کمک می کند در صورتی که مساعد و همراهی و راهنمایی نیاز دارند از حضورشان بهره مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: البته کتاب احکام فقهی ورزش را در جهت پاسخگوئی به شبهات داریم که بسیار جزئی است و هنوز نتوانسته ایم بر اساس منابع فقهی که وجود دارد نیازهای خودمان را به صورت کامل و جامع برطرف کنیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزیر ورزش و جوانان تصریح عنوان کرد: ورزش مسائل مبتلابه زیادی دارد و طبعا باید این مسائل با شرایط روز بر اساس اقتضائات روز پاسخ داده شود در بحث همکاری با حوزه این مساله مهم می باشد که آن را دنبال می کنیم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha