پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معبد هندو در کانادا میزبان افطاری میان ادیانی برای مسلمانان شد

حوزه/برای نخستین بار یک معبد هندو در انتاریوی کانادا، به هدف ایجاد وحدت و دوستی میان جوامع اسلامی و هندوها، میزبان افطار میان ادیانی با حضور مردم از پیشینه‌های قومی و فرهنگی و دینی مختلف بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، برای نخستین بار یک معبد هندو در کشور کانادا میزبان مسلمانان در افطاری ماه مبارک رمضان بود. در مراسم افطاری میان ادیانی که در معبد دوی مندیر در شهر پیکرینگ در انتاریوی کانادا برگزار شد، مسلمانان، هندوها و دیگر جوامع قومی و فرهنگی حضور داشند.
پیکرینگ شهری‌ست که در ساحل شمالی دریاچه انتاریو و در مرز شرقی تورنتو واقع شده است. موسسه گفتگوی میان فرهنگی، انجمن فرهنگی هند و کانادا در دورهام و دوی مندیر میزبان این افطار میان ادیانی بودند که به هدف ارتقاء دوستی و وحدت میان مسلمانان و هندوها برگزار شد.
در این میان شرکت‌کنندگان از پیشینه‌های دینی، قومیتی و فرهنگی مختلف فرصتی به دست آورند تا هم در باره اسلام و هم مکتب هندو اطلاعات و آگاهی کسب کرده و مسلمانان و روزه‌داران در کنار همسایگان مسلمان و غیرمسلمان افطار کردند.
ترسی مک چارلز یکی از وزرای دولت ایالتی انتاریو در جمع خبرنگاران گفت: این گردهمایی بسیار مهم و تاریخی است که اعضای جامعه مسلمانان و هندوها و دیگر پیشینه‌های فرهنگی و دینی را به همدیگر نزدیک ساخته است. و نمایش بزرگی از میراث فرهنگی، سنت و جامعیت است.
* در رمضان قدردان نعمت‌ها و برکات خداوند باشیم
وزیر افزود: من از سازمان‌هایی که برای این گردهمایی تلاش کردند قدردانی می‌کنم. مراسم امشب شاهدی از تعهد آن‌ها برای نزدیک سازی مردم به یکدیگر بود.  در جهانی که می‌دانیم امروز با ناآرامی و تنش پرشده است، هدف شما پرورش گفتمان و آگاهی میان فرهنگی، گام دیگری به سوی مدارا و صلح است. ماه رمضان به ما یادآوری می‌کند که باید برای نعمت‌ها و برکت‌های خداوند قدردان باشیم و به دیگران قبل از خودمان اهمیت بدهیم.
نیشا شارما از دوی مندیر با استقبال گرم از حاضران گفت: این گردهمایی قدم نخست در راه  پرورش منش پربار و اعمال خیریه نسبت به دیگران است و مایه افتخار است که برای میزبانی چنین مراسمی انتخاب شده‌ایم. این دوستی و شراکت میان ما پیامی قدرتمند دارد و آن این است که این زمین به تمامی فرزندان خداوند تعلق دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha