سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ خطیب جمعه قم بر لزوم تقویت ملی و جبهه گیری جدید در مقابل آمریکا و خنثی کردن تهدیدات کور استکبار تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اصطلاح جدید رهبری در خصوص «آتش به اختیار» گفت: با توجه به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی و ارزشی است و به همین خاطر رهبری نظام از ابتدا تا کنون دغدغه مند اصالت انقلاب هستند، اگر فرهنگ تهدید شود دیگر چیزی جز پوسته انقلاب باقی نمی ماند.

وی افزود: علت استفاده رهبری از واژه های جنگی در عرصه فرهنگی به این دلیل است که دشمنان در تمام قوا در حال جنگ در عرصه سیاسی و فرهنگی هستند.

امام جمعه  قم بیان کرد: نمونه این کار در خصوص ایجاد ناتوی عربی علیه ایران و بدعهدی در عرصه برجام و تلاش در زمینه حضور داعش در ایران قابل مشاهده است ؛دشمنان برای این جزیره امن یعنی ایران نقشه‎های شومی دارند، ولی با پاسخ سخت دستگاه امنیتی ما مواجه شدند.

وی با ذکر این مطلب که دشمنان در عرصه فرهنگی هجوم همه جانبه ای را در دستور کار خود قراردادند، گفت: سند 2030 تنهایکی از این تلاش‎ها بود؛ در این جنگ فرهنگی سربازان زیادی در حال فعالیت هستند و هرگاه که قرارگاه نمیتواند به فعالیت ادامه دهد سربازان می توانند به حسب نیاز کار خود را انجام دهند که به این کار «آتش به اختیار» گویند.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) یادآورشد: تصویب مجلس در خصوص امضای هر سندی که مغایر با اسناد بالادستی باشد هم ممنوع است و هم جرم محسوب می‏ شود؛ در نتیجه این تذکر رهبری و حضور مردم به خصوص قشر فرهنگی و مجلس، در جلسه اخیری که نمایندگان و اعضای شورای انقلاب فرهنگی داشتند این سند ملغی شد.

وی مصوبه اخیر کنگره آمریکا در خصوص وضع تحریم‎های جدید علیه ایران را به حسب خودخواهی و منفعت طلبی آمریکایی ها دانست وگفت: آمریکایی ها چنین رویکردی را نه تنها در خصوص ایران بلکه با اروپاییها دارند؛آمریکاییها جز در موارد اضطرار با کسی مذاکره نمی ‏کنند و در هنگام مذاکره نیز خوی استکباری و استعماری خود را اعمال می کنند.

حجت الاسلام  والمسلمین سعیدی با ذکر این مطلب که اصطلاحی که در بین برخی سیاستمداران ما در زمینه برد برد مطرح میکنند با خوی آمریکاییها تناسب ندارد، یادآورشد: پس باید با سلاح ایمان و اقتدار با این دشمن مستبد و مستکبر مقابله کنیم؛ همان درسی که قرآن به ماداد که همان تجمیع قدرت در مقابل دشمنان است را باید نصب العین خود را قراردهیم.

وی گفت: قرآن بیان می‎کند باید کاری کنید که دشمن از شما بترسد؛ آمریکا باید بداند که این مردم با سلاح ایمان و دست خالی تو را از این کشور بیرون کردند و در سالهای پس از انقلاب نیز از تو نترسیده و نخواهند ترسید؛ در جمعه گذشته در تشییع پیکر پاک حجت الاسلام تقوی مردم روزه دار و قهرمان ما خطاب به آمریکا فریاد برآوردند که تو با سلاح جنگی ما با سلاح ایمان، بجنگ تابجنگیم.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در این روزهای نیروهای نظامی و مردمی عراق و سوریه با مشورت و حضور ایران و سردار قاسم سلیمانی آخرین نفس های داعش درمانده را در گلوی خود خفه می‎کنند و در اینجا با ابراز تبریک این پیروزی‏‎ها از خداوند متعال پیروزی جریان مقاومت و دین اصیل را خواهانیم.

امام جمعه قم در خطبه اول نیز با ذکر این مطلب که امام علی(ع) در دین خدا با کسی سستی نمیکردند، تصریح کرد: بر همین اساس اصول حاکم بر سیاست علوی شامل مواردی بود که از جمله آنها میتوان به صداقت اشاره کرد؛ قانون محوری و انتقاد پذیری و شایسته محوری و انسان محوری از دیگر اصول حاکمیتی علوی بود.

وی گفت: امام علی(ع) در داستان آن پیرمرد نابینای مسیحی ثابت کردند که چگونه باید اصول شهروندی را در حق مردم اعمال کرد؛ ریاست طلبان و خویشاوندان مدارن باید بدانند که نمیتوانند با انواع حیلهها دست به اعمال بزند؛ ریاست طلبان و دنیا خوان و دنیا طلبان این مدل حکومتی امام را برنتافتند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی یادآورشد: یکی از دانشمندان مسیحی در خصوص علت شهادت ایشان جمله تاریخی بیان کرده است که امام علی(ع) از شدت عدالت ورزی و رعایت عدالت به شهادت رسیدند.

امام جمعه این هفته قم با اشاره به مناسبت های اخیر، سالروز شهادت مجاهدان حزب موتلفه است، سالروز رحلت آیت‏ الله‎العظمی فاضل لنکرانی، سالروز شهادت شهید چمران و تاسیس جهادکشاورزی و بسیج اساتید و سازمان تبلیغات را گرامی داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha