جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ اتحاد و وحدت در صورتی محقق خواهد شد که همه در مدیریت کشور سهم داشته باشند؛ اگر فقط یک جناح در کشور حاکم شود؛ شعار وحدت توخالی خواهد شد؛ باید دید آیا مسئولان امر این کار را می کنند یا سراغ جناح بازی خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امشب در مراسم شهادت امام علی(ع) در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) ضمن تسلیت شهادت این امام همام، اظهار داشتند: با مراجعه به نهج البلاغه حضرت امیر(ع)، مشاهده می کنیم، این امام همام، مزمت های شدیدی از دنیا نموده که دنیا مانند مار خوش خط و خال بوده ظاهری جاذب داشته؛ اما سمی کشنده در آن است.

ایشان ابراز داشتند: از دیگر مزمت هایی که در نهج البلاغه به آن اشاره شده، کسی که دوستدار دنیا باشد، آخرت را دشمن است؛ یا اینکه دنیا سرایی ناپایدار بوده و باید از آن کوچ کرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگر از سخنان خود به مدح های بیان شده از سوی حضرت امیر(ع) اشاره و خاطرنشان ساختند: کسی که از درب صدق و راستی در دنیا وارد شود، دنیا صادقانه با او برخورد خواهد کرد؛ همچنین این امام همام فرمودند: دنیا دار عافیت و سلامت برای اشخاصی که از آن بفهمند می باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که شاید برخی بگویند، میان این دو سخن تعارض است، تصریح کردند: اینگونه نیست؛ چراکه این امام همام، وجه جمع میان این دو سخن را بیان کرده و فرمودند: «کسی که به دنیا به عنوان وسیله و ابزار برای رسیدن به آخرت نگاه کند، دنیا او را بینا خواهد کرد و کسی که به عنوان هدف به این دنیا نگاه کند، دنیا او را نابینا خواهد کرد».

این استاد برجسته حوزه بیان داشتند: نهج البلاغه دارای کلمات قصار فراوانی است که هرکدام درسی برای ماست و متأسفانه فاصله رسانه ها، حوزه ها، جلسات گوناگون و ... با این کتاب غنی زیاد است.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر رجوع به قرآن کریم، اظهار داشتند: خواندن، فهمیدن، عمل و انتشار قرآن کریم از مباحث ضروری است که همه ما باید بر آن اهتمام داشته باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به موضوع وحدت نیز اشاره کرده و ابراز داشتند: اگر می خواهیم اتفاقی در زمینه وحدت حاصل شود، باید مسائل انتخابات را به فراموشی سپرده و راه برادری و همدلی را در پیش بگیریم.

معظم له خاطرنشان ساختند: انتخابات اخیر مشکلات و بداخلاقی هایی داشت؛ اما باید از آن صرف نظر کرده و همیاری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

ایشان با بیان این مطلب که اتحاد با شعار درست نخواهد شد، تصریح کردند: اتحاد و وحدت در صورتی محقق خواهد شد که همه در مدیریت کشور سهم داشته باشند؛ اگر فقط یک جناح در کشور حاکم شود؛ شعار وحدت توخالی خواهد شد؛ باید دید آیا مسئولان امر این کار را می کنند یا سراغ جناح بازی خواهند رفت.

این مرجع تقلید بیان داشتند: امیدواریم عملا وارد وحدت شده و مدیریت کشور را به تمام جناح ها و افراد لایق بسپاریم؛ همه باید با یکدیگر برادر بوده و همکاری داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha