جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعید صادقی

حوزه/ نویسنده کتاب سفالینه‌های ایران در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در کتاب سفالینه‌های ایران در موزه آستان مقدس حضرت معصومه (سلام‌الله علیها)، از بیش از ۳۴ منبع فارسی و ۲۱ منبع انگلیسی و خارجی استفاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سعید صادقی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «سفالینه‌های ایران در موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها» که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه عمومی حرم مطهر برگزار شد، ضمن تقدیر از مشارکت مدیران کنونی و سابق موزه حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) در راستای جمع‌آوری مطالب این کتاب اظهار کرد:‌ برای تهیه کتاب سفالینه‌های ایران در موزه حضرت معصومه سلام‌الله علیها از بروزترین منابع که برگرفته از دانش گذشتگان بوده، استفاده شده است چرا که اکنون زمان استفاده از علوم و تجربیات گذشتگان در قالب‌های جدید و کاربردی‌تر است.

وی با بیان اینکه کتاب سفالینه‌های ایران در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) به سه بخش دوره پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی تقسیم‌بندی شده است، اضافه کرد: در دوره اسلامی بیش از 17 موضوع تبیین شده است؛ موضوع‌های جدید در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته تا بتوانیم یک اثر آکادمیک و بروز را ارائه دهیم.
نویسنده کتاب سفالینه‌های ایران در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) خاطرنشان کرد: در این کتاب برخی از سفالینه‌های دوره صفویه که در موزه حرم کریمه اهل بیت(ع) موجود است، مورد بررسی قرار گرفته است، این سفالینه‌ها از نظر هنری نیز ارزش والایی دارند.
وی با اشاره به اینکه موزه حرم کریمه اهل بیت(ع) دارای قدمت بالا و اشیای ارزشمند بسیاری است، گفت: این موزه فعالیت خود را از تاریخ شروع 1314 است، اما اکنون هم بسیار از ظرفیت‌های این موزه ناشناخته مانده، در حالی که با کمک مجموعه‌های مختلف باید این ظرفیت‌ها به مردم شناسانده شود؛ بستر مطلوبی در موزه حرم مطهر ایجاد شده است که علاقمندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

صادقی با تاکید بر اینکه تعداد کتاب‌های جامع در عرصه معرفی سفالینه‌های ایران قابل توجه نیست، اظهار کرد: در کتاب سفالینه‌های ایران در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) از بیش از 34 منبع فارسی و 21 منبع انگلیسی و خارجی استفاده است.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha