جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شوقی علام مفتی مصر

حوزه/ دکتر شوقی علام مفتی مصر تاکید کرد: اسلام به هیچ کس هجوم نمی برد و تعرض نمی کند و برای برقراری صلح و دوستی آمده است. اسلام دین اخلاق، مهربانی و بخشش است اما جنگی که به دست حکومت است تنها برای دفاع از آبرو، وطن و دین صورت می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر شوقی علام مفتی مصر تاکید کرد: اسلام به هیچ کس هجوم نمی برد و تعرض نمی کند و برای برقراری صلح و دوستی آمده است. اسلام دین اخلاق، مهربانی و بخشش است اما جنگی که به دست حکومت است تنها برای دفاع از آبرو، وطن و دین صورت می گیرد.

وی در گفتگو با تلوزیون مصری گفت: خداوند، حضرت رسول اکرم(ص) به عنوان رحمتی برای جهانیان فرستاده است.

شوقی علام اشاره کرد: پیامبر اکرم (ص) با تواضع در برابر خداوند متعال وارد مکه شدند و با وجود اینکه قدرت در دست داشتند، اهالی مکه را عفو کردند و در آن هنگام فرمودند: امروز روز رحمت است. پیامبر خطاب به اهل مکه گفتند: "شما گمان می کنید من با شما چه برخوردی می کنم"، با این وجود آنان گفتند: می بخشی؛ گویی آنان شخصیت رسول اعظم (ص) را ترجمه می کردند. پیامبر اکرم (ص) با این اقدام درسی را آموخت و آن اینکه مسلمانان خواهان جنگ نیستند، بلکه خواهان صلح اند، بنابراین پیامبر (ص) به آنان گفت: بروید، شما آزاد هستید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha