جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اعتکاف رمضانیه در مسجد اعظم‎ قم

حوزه/ معاون امور خانواده مرکز امور طلاب و خانواده المصطفی(ص) ازبرگزاری اعتکاف رمضانی ویژه فرزندان وهمسران طلاب این جامعه خبرداد.

حجت الاسلام  صادقی پناه در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: در راستای سیاست جامعه المصطفی(ص) العالمیه مبنی بر تربیت خانواده مبلغ، از حیث آموزشی و فرهنگی و تربیتی و قرآنی و... برنامه های مختلفی از سوی مرکز امور طلاب و خانواده برگزار شده است.

وی افزود: در همین راستا برنامه های مختلفی در حوزه های معارفی و تربیتی ویژه همسران و فرزندان طلاب اجرا می شود تا این خانواده ها بتوانند دوشادوش مبلغ المصطفی در عرصه کمک به تبلیغ دین با محورهای مختلف آشنا شده و زمینه های بهتری را برای این حرکت فرهنگی در کشورهای مختلف فراهم سازند؛ با این برنامه ها امیدواریم که شاهد یک خانواده مبلغ در عرصه تبلیغ بیانی و عملی باشیم.

معاون امور خانواده مرکز امورطلاب و خانواده المصطفی(ص) بیان کرد: خانواده های طلاب می توانند در راستی تبلیغ دین و کمک به تبلیغ دین بر اساس سیاست های خانواده مبلغ زمینه های لازم را فراهم کنند.

وی افزود: یکی از مسیرهای رشد مباحث تربیتی که بر اساس آموزه های معارف اسلامی است، بحث اعتکاف است و لذا اهتمام جدی داریم، برگزاری این اعتکاف را در ایام رجب و رمضان توسعه دهیم و برنامه های محتوایی مناسبی را برای فرزندان و همسران طلاب قرار دهیم که خانواده  طلاب با خودسازی وخوت با معبوت و اتصال به ذوات مقدسه اهل بیت(ع) زمینه رشد روحی و روانی و اعتقادی و توانمندی تبلیغی را در خود ایجاد کنند.

حجت الاسلام  صادقی پناه تصریح کرد: بر همین اساس، امسال شاهد اعتکاف 50 نفر از فرزندان طلاب  در مسجد جامع الرسول پردیسان و 150 تن از دختران المصطفی(ص) در مسجد امام خمینی(ره) هستیم که برنامه های گسترده قرآنی و معارفی و اخلاقی پاسخ به شبهات ویژه آنها در حال برگزاری است.

وی یادآورشد: یکی از نکاتی که در این مراسم روی آن تاکید شده، مبحث تقریبی است، زیرا برادران اهل سنت اهتمام خاصی روی اعتکاف رمضانیه دارند و از این حیث این برنامه می تواند زمینه مناسبی برای فعالیت تقریبی در کشورهای هدف و مبدا باشد و می تواند آنها را از چالش های دینی در مقابله با مستکبرین و همچنین حرکت های افراطی عبور دهد.

حجت الاسلام  صادقی پناه اظهارکرد: در سالهای گذشته مرکز امور طلاب و خانواده هر ساله به شکل متمرکز برای همسران و فرزندان المصطفی این اعتکاف را برگزار می کرد و در همه سالها همسران و فرزندان شرکت داشتند ولی با توجه به تغییرات ساختاری در المصطفی(ص) و ستاد شدن این مرکز از نظر اجرایی اولین باری است که این برنامه مستقلا ویژه همسران وفرزندان برگزار می شود.

وی گفت: از جمله برنامه های اصلی که دراین برنامه درحال اجرا است می توان به برنامه جزخوانی روزانه قرآن کریم، حلقه معرفت با موضوع مهدویت ویژه تربیت نسل منتظر، حلقه معرفت در حوزه پاسخ به شبهات کلامی با حضور استاد متخصص، حلقه معرفت با موضوع تاریخ اهل بیت(ع) با هدف شناخت مخاطبین نسبت به زندگانی اهل بیت(ع) و الگوگیری ازاین بزرگان، برگزاری تصحیح قرائت قرآن و کلیات روخوانی و تجوید قرآن اشاره کرد.

حجت الاسلام  صادقی پناه تصریح کرد: در کنار همه این موارد نگاه ما نگاه انس و خلوت و جهت دهی به تفکر طلاب نسبت به تفکر به جهان آفرینش و نگاه توحیدی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha