سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خط تلفن برای گزارش نفرت و تعصب در شهر مینیاپولیس ایجاد شد

حوزه/مقامات شهری مینیاپولیس به منظور ثبت گزارش‌های نفرت محور، متعصبانه و اسلام‌هراسی یک خط تلفن ایجاد کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از wnd، مقامات شهری مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتای آمریکا، خط تلفنی برای ثبت گزارش‌های نفرت‌محور، متعصبانه و اسلام‌هراسی ایجاد کرده‌اند. 
براساس یک اعلامیه رسمی، این خط تلفن به منظور مبارزه با هر گونه رفتار آزاردهنده با انگیزه تعصب قرار داده شده است و کسانی که با چنین برخوردهایی از سوی هر کسی روبرو شده‌اند می‌توانند گزارش‌های خود را با استفاده از این خط تلفن اعلام کنند.
به گفته یک روزنامه محلی، این خط تلفن در پی ظهور نشانه‌‌هایی از افزایش حوادث اسلام‌هراسی در سرتاسر کشور ایجاد شده است. چرا که بررسی‌ها نشان داده‌اند بسیاری از مردم این برخوردهای آزاردهنده حتی به پلیس نیز گزارش نمی‌دهند.
ولما کوربل مدیر بخش حقوق مدنی شهر مینیاپولیس طی بیانیه‌ای که در وب‌سایت شهرداری منتشر شده، نوشته است: از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بسیاری از ما نژادپرستی، خارجی هراسی، اسلام‌هراسی، تبعیض جنسیتی و تعصب را در میان مردم و در سراسر شهرهای ایالات متحده آمریکا شاهد بوده یا تجربه آن را داشته‌ایم و یا اینکه خبرهای آن را از دیگر مردم شنیده‌ایم. سخنرانی‌ها و اقدامات با انگیزه نفرت محور به هیچ وجه و در هیچ شرایطی، نه در شهر ما جایگاهی دارند و نه ما چنین اقداماتی را تحمل خواهیم کرد.
کوربل افزود: از این پس برخورد قاطعانه‌ای با سخنان نفرت محور و تعصبی در پیش می‌گیریم و به هیچ وجه امنیت جامعه و مردم را برای ارضای خواسته‌های ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در معرض خطر قرار نمی‌دهیم. شهر ما توسط مردمانی از سرتاسر جهان و با قومیت‌های مختلف ساخته شده و ما قدردان زحمات آن‌ها برای ساختن این شهر هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha