سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
قانون جدید به دانش آموزان فلوریدا اجازه بیان اعتقادات مذهبی می‌دهد

حوزه/طبق قانون جدید آزادی مذهبی که به تازگی در فلوریدا به تصویب رسیده از این پس دانش آموزان مدارس فلوریدا می‌توانند اعتقاد دینی و اسلامی‌شان را بیان کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از nbc-2، قانون جدیدی که به تازگی به تصویب رسیده، به دانش آموزان مدارس ایالت فلوریدا در آمریکا اجازه می‌دهد اعتقادات مذهبی‌ و اسلامی‌شان را نشان دهند. طبق این قانون جدید که در از امروز یعنی 1 جولای 2017 اجرایی می‌شود، دانش آموزان مدارس فلوریدا اجازه دارند در فضای مدرسه نماز بخوانند، لباس‌های مذهبی از جمله حجاب و پوشش اسلامی داشته باشند و در تمرینات و تکالیف درسی نگاه دینی از خودشان نشان دهند. در حالی که مدارس این منطقه هم اکنون تنها یک دقیقه سکوت صبحگاهی دارند، از این پس دانش آموزان همچنین می‌توانند به جای یک دقیقه سکوت، درخواست برای دعای صبحگاهی داشته باشند.

درحالی که بسیاری از مدارس مناطق مختلف فلوریدا خودشان را برای ایجاد قانون آزادی مذهبی آماده کرده‌اند،  این لایحه جدید که توسط فرماندار فلوریدا به امضاء رسیده، مخالفت‌هایی را در میان اسلام‌ستیزان و غیرمذهبیون در آمریکا به همراه داشته است.

مایک رایلی از مدارس دولتی شارلوت کانتی در این باره گفت: این قانون جدید درهایی را به روی بعضی می‌گشاید و برای عده‌ای نیز احتمالا شرایط ناهنجاری به وجود می‌آورد. از این پس دانش آموزان اجازه خواهند داشت باورها و اعتقادات مذهبی‌شان را در ملاقات درسی و آثار هنری که در مدرسه ارائه می‌دهند ابراز کنند. چیزی که دانش آموزان هیچ سابقه ذهنی از آن ندارند.

وی افزود:  وظیفه ما در مدارس آموزش و پرورش دانش آموزان است و به این هدف نیز پایبند هستیم.

تراویس هنکرسون از یکی از مدارس فلوریدا می‌گوید: این آزادی مذهبی محسوب می‌شود که ممکن است بعضی آن را خوب و بعضی بد بدانند.

ملیک ادیسون می‌گوید: من فکر می‌کنم مدارس نشان دهنده هویت ما هستند و ما با این قانون موافق هستیم.

این قانون جدید همچنین به بازیکننان فوتبال اجازه می‌دهد پیش از آغاز مسابقات فوتبال دعا بخوانند. مسئولین منطقه‌ای اعلام کرده‌اند که در حال بازنویسی بعضی از سیاست‌هایشان برای انعکاس تغییرات جدید هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha