دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی لقمان‌پور

حوزه/ جانشین سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس از راه اندازی مرکز آموزش مجازی جهاد و مقاومت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام علی لقمان‌پور ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جلسه امضای تفاهم نامه جدید میان سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در دفتر آیت الله اعرافی برگزار شد، اظهار داشت: راه اندازی این مرکز البته جزو محورهای مهم تفاهم نامه نخست در سال 93 بود که در تفاهم نامه جدید به طور جدی دنبال شده و ان شاءالله در روزهای آینده نیز در قم راه اندازی می شود.

وی افزود: همچنین درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در دو واحد درسی در حوزه های علمیه نیز به لطف الهی مصوب و اجرایی شده است.

جانشین سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: البته ما نیاز داریم که گفتمان جهاد و مقاومت را علاوه بر داخل در دیگر کشورهای شیعی نیز به طور جدی ترویج کنیم و باید از ظرفیت عظیم حوزه و روحانیت در این خصوص نهایت  استفاده بشود.

حجت الاسلام لقمان پور همچنین با اشاره به این که در حال حاضر 32 هزار رزمنده و مبلغ روحانی در دوران دفاع مقدس داریم، بیان داشت: از این تعداد تاکنون بیش از 150 تن از فرماندهان گردان به بالا که طلبه و روحانی بوده اند به فیض عظیم شهادت نائل آمده اند که همه این ها در بانک اطلاعاتی شناسایی شده و در راستای تکریم و تجلیل یاد و حماسه آن ها برنامه ریزی شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح ثبت تاریخ شفاهی پیشتازی و حضور مراجع عظام، علما و حوزه های علمیه در دوران دفاع مقدس افزود: در همین خصوص تاکنون خاطرات شفاهی 400 نفر از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس از بدنه روحانیت در قم گردآوری شده و این طرح با قوت ادامه می یابد.

حجت الاسلام لقمان پور با بیان این که ما در حال حاضر 3 هزار و 950 شهید روحانی انقلاب و دفاع مقدس داریم، گفت: در همین راستا و در خصوص نقش ویژه روحانیت در سال های دفاع مقدس ، 10 جلد کتاب با همکاری حوزه در حال تدوین و آماده سازی است و ان شاءالله با امضای تفاهم نامه جدید این همکاری ها در راستای ایجاد تحولات بهتر ، توسعه خواهد یافت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha