شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بقیع

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) گفت: آل سعود با تخریب قبور ائمه بقیع ماهیت ضد اسلامی خود را نشان داد.

حجت‌الاسلام رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با اشاره به فرارسیدن هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه(ع) بقیع، اظهار داشت: وهابیون سعودی در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه، به بقیع حمله و علاوه بر قبور امام مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) دیگر بخش‌های قبرستان بقیع را نیز تخریب کردند.

وی با بیان این که مسلمانان شیعه هیچ‌گاه خاطره تلخ تخریب قبور ائمه(ع) بقیع و بزرگان و اصحاب رسول خدا (ص) را فراموش نمی‌کنند، افزود: متوکل عباسی نیز با تخریب قبر شریف امام حسین (ع) می­ خواست نور الهی را خاموش کند، اما نور خدا خاموش شدنی نیست.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به جنایات آل سعود، ادامه داد: با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)، قبر چهار امام معصوم هم به صورت خرابه و ویرانه در برابر آفتاب قرارگرفته است و باید این روز را به‌عنوان یک عزا و سوگ جهان اسلام احیا کنیم، زیرا این نماد دشمنی غرب با اسلام و مسلمانان است.

حجت الاسلام رحمانی تصریح کرد: تخریب قبور ائمه(ع) بقیع مربوط به یک مذهب نیست، بلکه مربوط به تمام اسلام است، زیرا غرب اندیشید اگر نمادها و شئون اسلامی باقی بماند، آن‌ها نخواهند توانست اسلام را نابود کنند.

وی ادامه داد: دشمن 94 سال پیش تصور کرد با تخریب قبور ائمه(ع) خواهد توانست اسلام انقلابی یعنی همان تشیع را نابود و به‌وسیله آن شیعه که در صف مقدم مبارزه با استکبارستیزی است از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون دنیا فهمیده است که سرچشمه خشونت داعش و امثال آن، وهابیت و آل سعود است؛ این‌ها شاگردان محمد بن عبدالوهاب‌ هستند که جنایت و خونریزی را می‌پسندند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha