شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار حجت الاسلام زمانی با روحانی جانباز و آزاده

حوزه/ مسئول دفتر سیاسی-اجتماعی حوزه گفت: شما آزادگان و جانبازان از صاحبان و مسئولان انقلاب بوده و باید در مسائل گوناگون مطالبه گر بوده و مباحث را پیگیری نمایید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مهریزی از جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس ضمن تقدیر از زحمات و رشادت های این عزیزان، اظهار داشت: همه ما مدیون شما بزرگواران بوده و برای عرض ادب و احترام خدمت شما رسیده ایم.

وی ابراز داشت: یکی از برنامه های آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه های علمیه دیدار با جانبازان و آزادگان دفاع مقدس است و حضور ما نیز بر اساس همان برنامه ها می باشد.

مسئول دفتر سیاسی-اجتماعی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: همکاری و پشتیبانی از جانبازان و آزادگان حوزه های علمیه از وظایف ماست و تمام تلاش خود را در این راستا انجام خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: شما از صاحبان و مسئولان انقلاب بوده و باید در مسائل گوناگون مطالبه گر بوده و مباحث را پیگیری نمایید.

وی بیان داشت: اگر مطالبه از سوی شما انجام گردد، دستگاه ها راه افتاده و اقدام می کنند؛ نباید منتظر حرکت نهادها و دستگاه های گوناگون ماند.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه در پایان اظهار داشت: ما مدیون شما عزیزان بوده و از هیچ تلاشی برای کمک به شما دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین مهریزی نیز در این دیدار گفت: ما در دوران اسارت، در اردوگاه الانبار و رمادی عراق حضور داشته و آزادگان ما رنج های فراوانی در آنجا کشیده اند.

وی خاطرنشان ساخت: اثرات وجودی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در اردوگاه های رژیم بعث از مباحث به یادماندنی آن روزها بوده و روحانیت نقش مؤثری در میان اسرا داشته است.

این روحانی آزاده و جانباز دفاع مقدس، تصریح کرد: بنده به غیر از اسارت، از جانبازان نیز بوده و جراحت پای بنده حدود سه ماه در عراق به طول انجامید تا مرتفع شود؛ البته به دلیل جراحت بالا، بخشی از پای بنده را قطع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مهریزی بیان داشت: بنده مباحث طلبگی را از زمان اسارت آغاز کردم؛ چراکه سن ورود بنده به جبهه از 17 سالگی بوده و ادامه مباحث حوزوی را پس از آزادی ادامه دادم.

وی اظهار داشت: استاد ما در آن روزها، شخصی بود که شرح امثله را به صورت کامل حفظ بوده و بر روی خاک برای ما می نوشت و به ما درس می داد.

این روحانی آزاده و جانباز دفاع مقدس، ابراز داشت: پس از آزادی نیز با حضور در مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) دروس حوزوی خود را پیگیری کرده و ادامه دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهریزی خاطرنشان ساخت: در زمان اسارت ما، چهار خانم ایرانی نیز در ارودگاه حضور داشته و بسیجیان ایرانی با افسران عراقی شرط کرده بودند که نگهبان اتاق آنان را ما باید انتخاب کنیم و از بین بد و بدتر، شخصی به اسم یاسین برای نگهبانی از آنان انتخاب شد.

وی تصریح کرد: ایجاد فضای تدریس در حوزه های علمیه برای روحانیون جانباز دفاع مقدس از درخواست های ما بوده و نیازمند مساعدت مسئولان حوزه می باشد.

گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین مهریزی از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس است که در اوائل جنگ تحمیلی به اسارت در آمده و 20 ماه در زندان های رژیم بعث حضور داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha