یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها )گفت: آموزش علوم بر اساس فرهنگ اسلامی و بومی سازی آن ها و به کار گیری این علوم در راستای خدمت به کشور امری بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم، گفت: در قرآن کریم وقتی سخن از خلقت انسان به میان می آید بعد از استقرار انسان بر روی زمین تاکید بر عمران و آبادانی دارد و باید به این مساله توجه جدی شود.

امام جمعه قم افزود: خداوند دنیا را برای تلاش و انجام کار قرار داده و در کنار تاکید بر انجام اعمال عبادی مثل نماز و روزه، پرداختن به تلاش و کار، عمران و آبادانی را مورد توجه قرار داده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) خاطر نشان کرد: نگاه قرآن به آبادانی با نگاه دنیای غرب بسیار متفاوت است به طوری که از نگاه دین اسلام گسترش زراعت، کشاورزی و توسعه صنعت های به روز و متناسب با نیاز انسان ها و البته با حفظ کرامت انسان ها و حرکت در مسیر کمال است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره برگزاری سیزدهیمن جشنواره قرآن و عترت که توسط این دانشگاه برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری برنامه های قرآنی و معارفی در این دانشگاه جای تقدیر و تشکر را دارد و باید تلاش کرد هر کس بر اساس شغل و وظیفه ای که دارد از آیات و دستوران قرآن بهره خاصی بگیرد و بر اساس آن ها حرکت نماید.

وی در پایان تاکید کرد: آموزش علوم بر اساس فرهنگ اسلامی و بومی سازی آن ها و به کار گیری این علوم در راستای خدمت به کشور امری بسیار مهم است و باید کسانی که مهارت های شغلی را در این دانشگاه ها آموزش می بینند در خدمت کشور باشند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha