پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه هامبورگ حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: مسئولین حقوق بشر برای حفظ جایگاه خود، گاهی گزارش ناقصی هم ارائه می‌کنند گاهی هم تنها با اظهار نگرانی بر همه جنایت‌ها سرپوش می‌گذارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی رئيس اتحاديه اروپايى علما و تئولوگ هاى شيعه و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در سخنانی در جمع شیعیان هامبورگ با اشاره به این نکته که بر اساس آمارهای رسمی امروزه بیش از یک میلیارد کودک در 38 منطقه جنگ زده در دنیا از شدت خشونت و آثار آن رنج می برند، افزود: متاسفانه شرائطی به وجود آمده که عدّه ای بی مهابا و بدون نگرانی از هرگونه برخورد نهادهای قانونی بین المللی، انسان های زیادی به ویژه کودکان و زنان را مورد تهدید، خشونت، زورگویی، حیله، فریب و سوء استفاده قرار می دهند. به راستی آیا نباید این نوع مسائل را مورد توجه قرار داد و یک فکر اساسی برای حل این نوع معضلات بشری نمود؟

* مسئولین حقوق بشر برای حفظ جایگاه خود، گاهی گزارش ناقصی هم ارائه می کنند

وی افزود: چرا باید زیرساختهای کشورهایی چون افغانستان، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و ... خراب شود و میلیون ها انسان بی گناه، آنچنان آواره شهرها و کشورهای بیگانه شوند که دل هر انسانی از دیدن چنین صحنه هایی به درد آید؛ گرچه رؤسا و مدیران سازمان های پر طمطراق حقوق بشر بر صندلی های خود نشسته و این همه ظلم و ستم را فقط نظاره می کنند و گاهی برای حفظ جایگاه خود، گزارش های ناقصی هم ارائه می کنند تا به سهل انگاری متهم نشوند و گاهی هم تنها با اظهار نگرانی بر این همه جنایتها سرپوش می گذارند.

* ازدواج همجنس گرایان خلاف صریح شرایع آسمانی است

امام و مدیر مرکز هامبورگ تصویب قانون حمایت از همجنس گرایان در پارلمان آلمان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: بی شک قانون ازدواج همجنس گرایان بر خلاف صریح شرایع آسمانی و ادیان ابراهیمی بوده و برخلاف اخلاق و عفت عمومی و بلکه برخلاف طبیعت انسانی دانسته می شود. بدون شک تصویب چنین قوانینی، ستون خانواده ها را بیش از گذشته به لرزه درآورده و به تدریج زمینه نابودی نسل بشر را فراهم می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی خاطرنشان کرد: بسیار روشن است که اصل زوجیت در قرآن کریم فقط برای دو جنس مخالف با یکدیگر، تشریع شده و لذا تنها زن و مرد می توانند با یکدیگر ازدواج کنند و حتی در حیوانات و گیاهان نیز اصل زوجیت به شکل طبیعی و میان دو جنس مخالف تعریف شده است. این در حالی است که کتاب مقدس مسلمانان، یعنی قرآن کریم به صراحت در مورد چنین عملی موضع گیری نموده و از قومی که به چنین عادت زشتی مبتلا بوده اند، بدترین منکر را نسبت می دهد و به همین جهت شهرهای سودمSodom  و گوموتراGomotra  بر اثر عذاب الهی نابود شدند؛ چه اینکه تورات، در سفر پیدایش قسمت 18 آیه 19 درباره زشتی این اقدام و نوع عذاب این دو شهر سخن به میان آورده است.

* ای کاش گروه G20 به راهکارهای عملی مبارزه با تروریسم می پرداخت

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور سران قدرت های اقتصادی جهان موسوم به گروه G20 و لزوم طرح مباحث ضروری در عرصه بین الملل در این نوع اجلاس ها اظهار داشت: ای کاش سران کشورهای دنیا که در آلمان و در همین هامبورگ جلسه داشند و از 20 کشور ثروتمند و قدرتمند دنیا گردهم آمدند، به بررسی راهکارهای واقعی و عملی مبارزه با تروریسم، افراطی گری و خشونت گرایی می پرداختند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ای کاش در اجلاس به پاسخ این پرسش می پرداختند که چرا باید از ابتدای سال میلادی2017 تاکنون بیش از 2000 پناهجو در آبهای مدیترانه غرق شوند؟ ای کاش در این جلسات مصوّب می کردند، همه کشورها باید از داشتن سلاح هسته ای ممنوع باشند و حتی آنها که سلاح هسته ای دارند موظف به نابود کردن تسلیحات هسته ای خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی  افزود: ای کاش مصوّب می شد، کشتار جمعی، ترور و اعمال خشونت به هر شکل ممنوع بوده و کسانی که این فکر را ترویج می دهند و آنان که با انعقاد قراردادهای تسلیحاتی و با نشان دادن چراغ سبز، از این افکار حمایت می کنند، باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرند. ای کاش برای کسانی که در مسیر افراطی گری هستند و دنیا را به رعب و وحشت انداخته اند چنان مجازات هایی تصویب می شد که کسی جرأت نکند چنین فکری به ذهنش خطور کند.

وی در پایان گفت: ای کاش در جمع بندی خود به این نکته اشاره می کردند که سرنوشت هر کشوری را ملّت آن کشور باید تعیین نماید. ای کاش این سران بیش از پیش به فکر انسان ها، به فکر عدالت، به فکر معنویت و به فکر هدایت نسل امروز بودند و حقوق انسان ها را به معنای واقعی و عملی و بدون شعار پیگیری می کردند. ای کاش برای رفع فقر که در نتیجه آن هر روز بسیاری از گرسنگان در حال مرگ هستند، چاره ای می اندیشیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حاج رمضون IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    0 0
    راهکار اسلام در مورد همجنس گرایی چیه؟ راهکار بدین