جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مدیر جامعه الزهرا با شهردار قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدنی از دانش آموختگی بیش از پنجاه هزار بانوی طلبه ایرانی و بیش از هفت هزار بانوی طلبه غیرایرانی در جامعه الزهرا(س) خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) در دیدار شهردار و مدیران شهری قم که در سالن جلسات جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم و ضرورت رفع مشکلات ناشی از توسعه ناگهانی این شهر، با بیان اینکه جامعه‌الزهرا(س)، یادگار حضرت امام خمینی(ره) و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع است؛ به نگاه ویژه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نسبت به این مجموعه اشاره داشته و تصریح کرد: جامعه الزهرا(س) تنها حوزه علمیه خواهران است که مدیر آن از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) منصوب می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا(س)، از تدوین و تنظیم برنامه‌های جدید و بی‌سابقه به منظور تعلیم و تربیت بانوان مجتهده در این مرکز علمی آموزشی خبر داد و با اشاره به وجود دیگر ظرفیت‌های جامعه الزهرا(س) همچون مهد کودک، مدارس دخترانه هدی در تمامی دوره‌های تحصیلی در قم، دبیرستان‌های هدی در شهرستان‌ها، دانشکده علوم و معارف اسلامی هدی و مراکز و آموزشگاه‌های تخصصی در این مجموعه، اظهار داشت: گستره آموزشی این مؤسسه به مصداق حدیث منسوب به «اطْلُبُوا الْعِلْمَ مِنَ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْد؛ ز گهواره تا گور دانش بجوی»، از دوران شیرخوارگی و خردسالی تا سطوح عالی علمی حوزه را در بر می‌گیرد.

وی همچنین به دانش‌آموختگی بیش از پنجاه هزار بانوی طلبه ایرانی و بیش از هفت هزار بانوی طلبه غیرایرانی در این موسسه اشاره کرد و گسترش و تبلیغ علوم اسلامی در اقصی نقاط جهان را از برکات بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی تعامل و همکاری طرفینی جامعه الزهرا(س) با شهرداری قم را گشایشی در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی این مؤسسه و ذخیره‌ای ماندگار برای گسترش بیش از پیش بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع دانست.

*آمادگی شهرداری قم جهت هر گونه همکاری با جامعه‌الزهرا‌(س)

دکتر سقاییان نژاد نیز در این دیدار با بیان اینکه در نیت‌ها تفاوتی وجود ندارد؛ اظهار داشت: اهداف هر دو مجموعه به نحوی در راستای توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی به عموم مردم است.

 وی اقداماتی در حوزه زیست محیطی، افزایش سرانه فضای سبز شهروندی، ترمیم معابر شهری، تدابیری در جهت بهبود مشکلات ترافیکی و عبور و مرور شهروندان و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به قم، را از جمله خدمات و برنامه‌های شهرداری در این دوره عنوان کرد.

شهردار قم،ضمن برشمردن برخی فعالیت‌های شهرداری در دوره خدمت ایشان، عنوان کرد: شهر قم در مسیر توسعه خدمات شهری به مساعدت تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیاز دارد.

 دکتر سقاییان نژاد در ادامه با تبریک به جامعه‌الزهرا(س) به دلیل فعالیت ارزشمند کشوری و بین‌المللی، آمادگی شهرداری قم جهت هر گونه همکاری و حمایت را اعلام نمود.

لازم به ذکر است: در پایان این نشست، حاضران در مذاکراتی تخصصی، ظرفیت‌های دوجانبه همکاری میان جامعه‌الزهرا(س) و شهرداری را مورد بررسی قرار دادند و مقرر شد جلسات کارشناسی در این زمینه ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha