پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حکیم الهی - تودیع و معارفه معاون بین الملل المصطفی

حوزه/ حجت‌‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی گفت: همه المصطفائیان افتخار و میراث گران‌بهایی برای جامعه‌المصطفی به شمار می‌روند که تجربه‌اندوزی ارزشمندی در حوزه نشر معارف ناب الهی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی در ابتدای جلسه تودیع و معارفه معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی ، ضمن تسلیت ایام شهادت و سوگواری امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: امیدواریم به برکت اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)، روز به روز از خوان دانش این بزرگواران بهره‌های بیشتری به دست آوریم.

وی با بیان این که ما طلاب علوم دینی به تلمذ و زانوی ادب در مدرسه علمی و دانشی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) افتخار می‌کنیم، اظهار داشت:ان‌شاء‌الله خداوند متعال با اعطای برکت به جان، مال، فکر و اندیشه، ما را در این مسیر ثابت‌قدم بدارد.

قانون الهی «برکت» در کار

حجت‌‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی در ادامه، ضمن بیان فرازهایی از تاریخ اسلام در سال‌های نخستین و تحمل رنج، سختی، مصائب و ناملایمات آن دوران، ابراز کرد: همه رویدادها، حتی معجزات انبیای الهی، بر قانون الهی استوار است که از آن می‌توان به «برکت» یاد نمود.

وی افزود: خداوند متعال یار و یاور جهادگران مسیر الهی است که همواره اقدامات خویش را خالصانه و خاشعانه تقدیم درگاه ایزدمنان نموده، فعالیت‌ها را فقط برای کسب رضای الهی انجام می‌دهند؛ اگر کار و فعل ما با قانون الهی ترسیم شود و برای کسب رضای باری‌تعالی صورت گیرد، برکتی مثال‌زدنی خواهد یافت.

نماینده مقام معظم رهبری در اندونزی خلوص در کار را مهم‌ترین نکته برکت‌بخشی به فعالیت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: اگر فعل و تلاش ما به خلوص واقعی و ناب دست یابد، دست نائب الهی را همراه خود احساس نموده، برکت روز افزون‌تری خواهد یافت.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی به نمونه‌هایی از فعالیت ماندگار  در گذرگاه‌های تاریخی گوناگون در عرصه توسعه فکر اسلامی اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: امام خمینی(ره) تأثیرگذاری فزاینده‌ای در جهان رقم زده‌اند، به گونه‌ای که همه فعالیت‌های اسلام‌خواهانه و حق‌طلبانه این عصر، براساس توسعه، رشد و برکت فعالیت‌های خالصانه امام خمینی(ره) تعریف می‌شود.

توجه به ظرفیت معنوی کارها

معاون سابق ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: انسان زمانی که خود را در عرصه نقل و انتقال‌های دنیوی می‌بیند، ضمن نگاه به پشتوانه‌های فعالیتی، ظرفیت‌های معنوی کارها، مانند خلوص افعال را برای ذات اقدس الهی ارزیابی می‌نماید.

وی تشکیل جامعه‌المصطفی را نعمتی الهی و فرصت بزرگی برای تبیین معارف ناب الهی عنوان و تصریح نمود: همه دنیا امروز به قلبی آماده برای دریافت معارف ناب الهی تبدیل شده است؛ دنیای امروز نیازمند گسترش برنامه‌های هدفمند با هدف تبیین اندیشه ناب اسلامی است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی ضمن تأکید بر بهره‌گیری از فرصت‌های پیش‌آمده و قدر دانستن موهبت‌های الهی خاطرنشان کرد: در صورت قصور در خدمت به دین الهی، خداوند متعال انسان‌های دیگری را برای این مهم برمی‌گزیند و کارها را به وسیله آنان به پیش می‌برد.

مهم‌ترین وظایف معاونت ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی

وی با اشاره به این که معاونت ارتباطات و بین‌الملل، تعاملات بیرونی گسترده‌ای با نهادها و شخصیت‌های بین‌المللی ترسیم نموده است، بیان کرد: فراهم آوردن فرصت‌ها، زمینه‌سازی، حمایت‌ و جلب کمک‌های فکری و معنوی، ایجاد نگاه مثبت درباره المصطفی، ایجاد و ارتقای جایگاه جامعه‌المصطفی در عرصه‌های بین‌المللی، معرفی بایسته المصطفی و جذب و پذیرش طلاب و دانش‌پژوهان، حمایت از مراکز دینی، حل بحران‌ها و چالش‌های پیش رو و نیز رصد تحولات جهان و طراحی سناریوهای گوناگون، از مهم‌ترین وظایف معاونت ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی است.

نماینده مقام معظم رهبری در اندونزی با بیان این که معاونت ارتباطات و بین‌الملل المصطفی با توجه به شرح وظایف و اهداف ترسیم‌شده، کارنامه موفقی داشته است، خاطرنشان ساخت: اکنون، نگاه دانشگاهی قوی به جامعه المصطفی در عرصه‌های علمی و آموزشی حوزه‌های گوناگون بین‌المللی شکل گرفته است.

سرمایه‌های ارزشمند المصطفائیان؛ میراث گران‌بهای جامعه‌المصطفی

وی با تأکید بر این که همه مدیران کل و همکاران معاونت ارتباطات و بین‌الملل، شبانه روز، در خدمت جامعه‌المصطفی بوده، سرمایه‌های ارزشمندی شکل داده‌اند، ابراز نمود: همه المصطفائیان افتخار و میراث گران‌بهایی برای جامعه‌المصطفی به شمار می‌روند که تجربه‌اندوزی ارزشمندی در حوزه نشر معارف ناب الهی داشته‌اند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی در پایان، برخورداری از خلاقیت، ابتکار، ذکاوت، نیروی جوانی و شور دینی را از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی «حجت‌‌الاسلام والمسلمین قنبری» عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به پشتکاری که از ایشان سراغ داریم، شاهد رشد و بالندگی معاونت ارتباطات و بین‌الملل خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha