پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی - امام جمعه ساوه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: همانگونه که تکریم زنان برگرفته از فرهیختگی جامعه است، اهانت به زن نشانه جاهلیت و پستی آن جامعه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه، در مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) که در حسینیه موسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، تصریح کرد: قرآن کریم انسانیت انسان را به روح آدمی نسبت می دهد، نه به جسمانیت او که برگرفته از جنسیت اش باشد.

وی به جایگاه، نقش و اهمیت زن و دختر در فرهنگ اسلامی اشاره نمود و اظهار داشت: اگر به سابقه جایگاه زن در غرب و پیش از اسلام پی نبریم، نمی توانیم به درستی موهبت های اسلام را در این عرصه درک نماییم.

امام جمعه ساوه در ادامه به حدیثی از نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) اشاره نمود و اظهار داشت: همانگونه که تکریم زنان برگرفته از فرهیختگی جامعه است، اهانت به زن نشان دهنده جاهلیت و پستی آن جامعه است.

بر اساس روایات اسلامی بانوان گل های عالم هستند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به روایاتی از اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در روایات اهل بیت(علیهم السلام) زنان به گل های خوش بو و حساس عالم تشبیه شده اند.

وی فرهنگ مسموم دوران جاهلیت پیش از اسلام را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در دوران جاهلیت، فرزند دختر به عنوان سند ننگ، خفت و خواری پدر و طایفه بر شمرده می شد.

زنان از تمام کمالات مردان بهره مند هستند

امام جمعه ساوه با بیان این که زنان از تمام استعدادها و کمالاتی که مرد برخودار است، بهره مند هستند، اظهارداشت: زنان حتی از نبوت که از آن به عنوان نبوت تشریفی یاد می شود، برخودار می باشند که خود ظرفیتی تکلیفی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به آیاتی از قرآن کریم در رابطه با جایگاه زن اشاره نمود و اظهار داشت: قرآن کریم برای تمام مردان و زنان عالم، الگوهای مختلفی را از بانوان پاکدامن معرفی نموده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه زن در جوامع غربی اشاره نمود و اظهار داشت: در آثار اندیشمندان اروپایی آمده است که تا پایان قرن نوزدهم، زنان در اروپا از کمترین حقوق اجتماعی هم برخودار نبودند.

سخنران این مراسم به اعلامیه های حقوق بشر غربی اشاره نمود و اظهار داشت: در فرهنگ غربی، همایش های ویژه بانوان با عنوان دختران و زنان شایسته، تنها و تنها با نگاه ابزاری و جنسیتی مورد توجه قرار می گیرد.

انسانیت زن باید ارج نهاده شود، نه جنسیت او

امام جمعه ساوه با بیان این که انسانیت بانوان باید ارج نهاده شود، نه جنسیت زن، اظهار داشت: غربیان برای فروش محصولات تولیدی از ویژگی های جنسیتی بانوان سوء استفاده می کنند.

در نگاه اسلامی دختران بهترین فرزندان هستند

وی با اشاره به این که در روایات از بانوان به عنوان بلور و حسنات تعبیر شده است، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله)، بهترین فرزند را دختر دانسته، ضمن بر شمردن ویژگی های شخصیتی فرزندان، وجود دختران را برکت خانه و خانواده و نیز مونس و غمخوار پدر و مادر می نامند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر این که نگاه اسلامی ایران به جایگاه زن، قابل مقایسه با اندیشه های معرفتی دیگر در این حوزه نیست، اظهار داشت: در روایات اسلامی تأکید شده که خوشنودی زن در خانواده، خوشنودی خداوند متعال را به همراه دارد.

وی با بیان این که در فرهنگ اسلامی فرزندان پسر نعمت و دختران حسنات هستند، اظهار داشت: خداوند متعال در روز قیامت از تمام نعمت ها بازخواست نموده، برای حسنات که همان فرزندان دختر هستند، پاداش خواهد داد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی خداوند متعال نسبت به بانوان مهربان تر از  آقایان است و قرآن کریم نیز انسانیت انسان را به روح آدمی نسبت می دهد، نه به جسمانیت او که برگرفته از جنسیت اش باشد.

لقب معصومه یادگاری از ثامن الحجج(علیهم السلام) است

وی با تأکید بر این که لقب معصومه یادگاری از امام رضا(علیه السلام) است، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) از جایگاه ویژه ای نزد خداوند متعال برخودار است، به گونه ای که در روایات اسلامی از ایشان به عنوان شفیع یاد می شود و هر آن کس که به زیات حضرت معصومه(سلام الله علیها) مشرف شده در او تحولی ایجاد شود، بهشت بر او واجب می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان با تأکید بر این که نباید فریب جریان های فمنیستی را بخوریم، خاطرنشان کرد: تفاوت های زنان و مردان به خاطر تفاوت های جسمی و روحی است که با توجه به این ویژگی ها از بانوان به عنوان ریحانه یاد می شود، تا از بارهای سنگین اجتماعی مصون باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha