پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قنبری - جامعه المصطفی

حوزه/ کتاب های که از طرف جامعه المصطفی در زمینه های آموزشی، حقوقی، تربیتی، اجتماعی و منتشر می شوند، باید در مراکز و نهاد های علمی دنیا مرجع و متن اساسی باشند و به صدها زبان ترجمه شده و همچنین باید مطالب اولیه را به نحو احسن تعمیق ببخشیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قنبری در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزش جامعه المصطفی که در ساختمان مرکز این نهاد علمی با حضور مسئولین و کارمندان این معاونت برگزار شد،  ضمن بیان جایگاه ارزشمند این نهاد علمی خاطرنشان ساخت: خدا نعمت های بیشماری عطا کرده است که ما توانایی سپاس از آنها را نداریم، همانطور که در دوارن پس گرایی و آخرالزمانی بحران معنا و معنویت به وضوح دیده می شود، واژگان نمی توانند معنای خود را حفظ کنند و تکثر معنا و دیگر ارتباط معنوی بحرانی است در این شرایط خداوند فرصت عظیمی همچون جامعه المصطفی را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم در جهت تبیین معارف ناب در خارج از کشورگام برداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: جامعه المصطفی می خواهد انسان ها، مسیر صحیح زیست ایمانی را به نحو مطلوب یاد بگیرند و پایه های محکم دین و دینداری را آموزش ببینند و طبعا مخاطب آن تمامی انسان های جهان هستند که در جهت فراگیری حقیقت گمشده ای دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری گفت: اگر انسانهای روی زمین، زیبایی کلام حقیقت را بفهمند برایشان راحت خواهد بود، لذا  باید زیبایی های اهل بیت علیهم السلام را بفهمیم و به دیگران یاد دهیم و این رسالتی است که خدا قرار داده است پس باید شاکر آن باشیم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی، تعامل در کار سازمانی را امری مهم تلقی کرد و یادآور شد: قطعا تمامی معاونت ها برای ظهور در عرصه بین الملل نیارمند یکدیگر هستند تا بتوانند بصورت مطلوب اهداف خویش را انجام دهند.

وی در ادمه ابراز داشت: معاونت آموزش دارای رسالت سنگینی است، لذا باید با دیگر معاونت ها همکاری و تعاملات خوبی داشته باشد، چرا که راهبرد و رویکرد معاونت آموزش جامعه المصطفی فارغ از آموزش در دانشگا ها می باشد، بلکه این آموزش در فضای بین الملل کار می کند لذا اقتضائات آن را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری گفت: معاونت ارتباطات و  بین الملل دید بان و پیش قدم در جهت احیای رسالت های جامعه المصطفی می باشد،  که با رفع چالش ها و موانع، دیگر معاونت ها می توانند در جهت پیش برد اهداف و راهبردهای خود بخوبی کار کنند، لذا نیازمند تعامل هرچه بیشتر با این معاونت را می طلبد.

وی تصریح کرد: باید گفتمان عقلانیت تقریب، اخلاق مداری، شریعت محوری، عدالت محوری و... که در بدنه مدیریتی جامعه المصطفی قرار دارد نصب العین قرار داده تا معاونت ها بصورت مطلوب حرکت کنند.

وی در پایان ابراز داشت: کتاب های که از طرف جامعه المصطفی در زمینه های آموزشی، حقوقی، تربیتی، اجتماعی و منتشر می شوند باید در مراکز و نهاد های علمی دنیا مرجع و متن اساسی باشند و به صدها زبان ترجمه شده و همچنین باید مطالب اولیه را به نحو احسن تعمیق  ببخشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha