چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کلیسایی در کانادا که به عنوان مسجد مسلمانان نقش ایفاء می‌کند

حوزه/ کلیسای انگلیکان در یکی از شهرهای استان انتاریو در کانادا از سپتامبر سال گذشته تا کنون به عنوان مسجد مسلمانان عمل کرده و بعضی از کشیشان این کلیسا در کنار مسلمانان به نماز می‌ایستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، یک کلیسای انگلیکان در شهر لیمینگتون، واقع در استان انتاریوی کانادا، به منظور خوش آمدگویی به پناهندگان سوری، در ماه‌های اخیر به عنوان مسجد عمل کرده و مسلمانان نماز‌هایشان را در این کلیسا به جا می‌آورند.

سپتامبر سال گذشته، اندره ویلسون، کشیش ارشد این کلیسا از جامعه اسلامی دعوت کرد از فضای کلیسا به عنوان نمازخانه استفاده کنند. مسلمانان پیش از این مکانی را برای برگزاری نمازهای جماعت اجاره کرده بودند که ظرفیت کافی برای تمامی نیازهای آنان را در برنداشت.

کشیش سنت جان از مبلغین مذهبی این کلیسا از مسلمانان محلی دعوت کرده در این مرکز به نماز بایستند و بعضی از کشیشان این کلیسا به منظور نشان دادن همبستگی‌شان با مسلمانان در کنار نمازگزاران نیز به نماز می‌ایستند.

* روزانه 30 تا 40 نمازگزار نمازهای روزانه خود را در این مکان می‌خوانند

گفته می‌شود در ماه رمضان امسال صدها مسلمانان برای برگزاری نماز جماعت به این مسجد داخل کلیسا رجوع کرده و اکنون نیز روزانه 30 تا 40 نمازگزار، نمازهای روزانه خود را در اینجا می‌خوانند.

طاها حلبی از اعضای جامعه مسلمانان در این باره می‌گوید: کلیسا و مسجد می‌توانند به عنوان الگویی برای دیگران باشند. ما سعی داریم به مردم نشان دهیم که مسلمانان و مسیحیان با هم متحد هستند.

نجم جمت یکی از پیش‌نمازها در این مسجد می‌گوید: کلیساها و مساجد دیگری هم هستند که مکان‌های عبادت‌شان را به اشتراک گذاشته و به یکدیگر کمک می‌کنند. ما بی‌اندازه این هم‌دلی را دوست داریم و این نشان می‌دهد که ما همه برای یک هدف مشترک فعالیت می‌کنیم.

شارلوت مک‌دونالد یکی از مسیحیان جماعت کلیسا که به مدت 50 سال در مراسم مذهبی این کلیسا شرکت کرده می‌گوید: ما تا زمانی که نتوانیم با صلح و مسالمت در کنار همدیگر زندگی کنیم قادر نخواهیم بود در این دنیا به صلح دست یابیم.

وی افزود: ما در اینجا جمع می‌شویم که بگوییم ما همه برادران و خواهران در روی زمین هستیم و صرف نظر  از دین و نژاد و رنگ پوست، همگی یکسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha