پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ آغاز به کار مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم امام سجاد(ع) در امامزاده شاه جمال(ع) قم

حوزه/ با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور،اولین مدرسه قرآنی شبانه روزی قم در امامزاده جمال(۰ع) قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم آغاز به کار و افتتاح رسمی مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم امام سجاد(ع) امشب با حضور علما و شخصیت‎های ملی و بین‎المللی در قم برگزار شد.
در این مراسم که در بقعه مبارک امامزاده جمال(ع) قم برگزار شد، آیت‎الله اعرافی مدیر حوزه‎های علمیه کشور، حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی مدیر مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه و حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مدیرکل اوقاف استان قم حضور داشتند.
در این مراسم مدیر حوزه‎های علمیه کشور، ایجاد این مدرسه قرآنی در قم را یکی از تجلی گاه‎های اصلی تلاش در جهت تابنده‎تر شدن نور قرآن در شهر اهل بیت(ع) دانست.

آیت الله اعرافی بیان کرد: خوشبختانه کارنامه انقلاب اسلامی در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی بسیار درخشان است و در زمینه فهم و تفسیر و حفظ و قرائت قرآن کریم کارهای بسیار عظیمی در کشور انجام شده است که با دوران های گذشته قابل مقایسه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت پرداختن به مساله قرآن کریم در بخش های مختلف بر لزوم توجه بیشتر جوانان و طلاب به مساله قرآن کریم تاکیدکرد.
گفتنی است این مدرسه قرآنی با حضور تعدادی از اهالی قرآن آغاز به کار کرده است و پس از این مدت در ابتدای پاییز افرادی که در این فعالیت آموزشی شبانه روزی شرکت کردند با ظرفیت حداقل 35 نفر در یک سال کامل به حفظ قرآن کریم اقدام می‏ کنند.
این مدرسه که از ظرفیت‎های سازمان اوقاف و امورخیریه در زمینه عمل به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن به شمار می‎رود، نهمین مدرسه حفظ قرآن کریم در کشور است که در قم آغاز به کار کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha