جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گسترش نگران کننده اسلام هراسی در آلمان و دلایل آن

حوزه/ یک فعال حقوق بشر در آلمان با بیان اینکه اسلام‌هراسی در آلمان در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته، این موضوع را مسئله‌ای قدیمی عنوان کرده و به بحث و بررسی دلایل گسترش اسلام ستیزی در سال‌های اخیر پرداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، یک فعال حقوق بشر در آلمان دلایل اسلام‌هراسی رو به رشد در این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

«تانر اکسوی» فعال حقوق مدنی در آلمان، در یک مصاحبه خبری گفته که اسلام‌ستیزی و جرایم نفرت محور علیه مسلمانان سابقه‌ای طولانی در آلمان دارد با این حال عوامل خارجی و همچنین ایجاد کمپین‌های راست گرای اسلام‌هراس و خارجی هراس در آلمان اخیرا به شدت افزایش یافته و همین مسئله باعث شده که  خشونت علیه مسلمانان در این کشور به شکل نگران کننده‌ای ترویج داده‌ شود.

تنش‌های طولانی میان اقلیت راست‌گرا و مسلمانان آلمان اکنون وضعیت خطرناکی پیدا کرده است. این کشور شاهد افزایش جنایات متخاصم علیه مسلمانان است. پیش از سال 2017 میلادی مقامات آلمانی حملات علیه مسلمانان را تحت عنوان عمومی «نژادپرستی» ثبت می‌کردند، با این حال در حال حاضر با افزایش این جرایم، آن‌ها در شاخه‌ای جداگانه و  به عنوان «جرایم ضداسلامی» به ثبت می‌رسند.  

این اسلام‌ستیزی در آلمان به منجر حملات گسترده‌ای علیه مسلمانان و نهادهای اسلامی گردیده و در سال 2016 ، 91 حمله به مساجد و نمازخانه‌های اسلامی به ثبت رسیده است. در سه ماهه اول سال جاری نیز در مجموع 30 حمله به مساجد در اداره پلیس ثبت شده‌اند. به علاوه دولت فدرال در جواب سئوالی که در پارلمان پرسیده شد اعلام کرد که در دوره خود 208 تخطی با انگیزه ضداسلامی را به ثبت رسانده است.

به مسلمانان انگ «تروریسم» زده می‌شود

به گفته «اکسوی» در سال‌های اخیر به مسلمانان انگ «تروریسم» و «نامتمدن» زده شده و ایدئولوژی اسلامی ناسازگار با فرهنگ غربی معرفی شده است. احزاب راست افراطی و محافظه‌کاران در آلمان این روایت را تقویت کرده‌اند. به عنوان مثال پس از حمله مادرید در سال 2004، درحالی که این حمله هیچ ارتباطی به مساجد نداشت اما مساجد در آلمان از آن زمان تاکنون تحت نظارت قرار گرفته‌اند.

پوشش رسانه‌ای یک طرفه در آلمان علیه مسلمانان

این فعال مدنی همچنین معتقد است یکی از دلایل اصلی اسلام‌هراسی در آلمان پوشش رسانه‌ای یک طرفه خبرگزاری‌هایی آلمانی در رابطه با مسئله اسلام و مسلمانان است. این خبرگزاری‌ها اغلب با پوشش رسانه‌ای هیجان انگیزی راهپیمایی‌های نژادپرستان و افراط‌گرایان برای مثال پگیدا را نشان می‌دهند و این گروه‌های اقلیت در این کشور را بزرگنمایی می‌کنند.

احزاب سیاسی آلمان در انتخابات از مسلمانان مایه می‌گذارند

در ادامه باید بگوییم نگرش ضداسلامی توسط احزاب سیاسی راست افراطی مانند حزب سیاسی «آلترناتیو برای آلمان» ترویج پیدا می‌کند که برای به دست آوردن اهرم فشار در انتخابات از مسلمانان مایه گذاشتند و کار را به جایی رسانده‌اند که اسلام‌ستیزی در فضای عمومی و خصوصی آلمان به امری عادی تبدیل شده است.

براساس یک مطالعه انجام شده توسط اداره فدرال پناهندگی و مهاجران آلمان، که توسط کنفرانس اسلامی آلمان انجام گرفته، درحال حاضر به طور میانگین 4.4 تا 4.7 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند که بر اساس این آمارگیری، جمعیت کنونی مسلمانان در آلمان به میانگین 5.4% تا 5.7% می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha