جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اخلاق

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: علمی که همراه با اخلاق و تقوا باشد ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) اسفراین در جلسه درس اخلاق اظهار داشت: خداوند می‌فرماید: «طالِبُ العِلمِ طالِبُ الرَّحمَةِ ،طالِبُ العِلمِ رُکنُ الإسلامِ ، ویُعطى أجرَهُ مَعَ النَّبِیّینَ» یعنی، جویاى دانش ، جویاى رحمت است، جوینده دانش رکن اسلام است و پاداشش با پیامبران داده مى‏شود.

وی با تأکید بر اینکه طلاب باید ارزش علم خود را بدانند، مخصوصاً علمي كه همراه با اخلاق و تقوا باشد، افزود: علمی که همراه با اخلاق و تقوا باشد ارزشمند است.

مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: علم به‌تنهایی ارزش نیست و سودی ندارد؛ بلکه علم تنها زمانی به انسان ارزش و اعتبار می‌دهد که با تقوا درآمیخته و با اخلاق همراه باشد.

وی با بیان اینکه هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام به علم و دانش انسان‌ها اهمیت قائل نشده است، اظهار داشت: در مکتب ما علم همانند دین است و باید همسو با هم دارای حرکت و فعالیت باشد و علم و عالم در آموزه‌های دینی دارای جایگاه رفیع، عزت، شخصیت و بالندگی و بزرگی است.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به شخصیت بزرگ معلم اسلام و انقلاب متفکر شهید مطهری، اذعان داشت: شهید مطهری نماد علم، اخلاق و تقوا بود و با جامعیتی که داشت امروز بهترین الگو برای روحانیت و اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه شما طلاب علوم ديني از اينكه جزو سربازان امام زمان (عج) قرار گرفتيد بايد افتخار كنيد چرا که اين سعادت نصيب هرکسی نخواهد شد، گفت: بنابراین بايد ببينيد چقدر شما در نزد امام زمان (عج) خود آبرو داشتيد كه شما را دعوت كرده است، پس قدر خود را بدانيد و از اين فرصت داده شده نهايت استفاده را در اين ايام  خوب عمرتان برای کسب علوم دینی ببريد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha