جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خبرنگار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه خبرنگاری حرفه‌ای مقدس و شرافتمندانه است، گفت: انتخاب روزی به‌عنوان روز خبرنگار بیانگر ارزش و اهمیت این حرفه در جامعه است که حضور در این عرصه نیز تنها با عشق ممکن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی صبح امروز در جمع خبرنگاران بجنورد با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: نقش خبرنگاران نقشي عظيم و تأثیرگذار در توسعه و اعتلاي جامعه است و بايد ارج نهاده شود

وی با بیان اینکه خبرنگاری حرفه‌ای مقدس و شرافتمندانه است، افزود: تلاش فعالان عرصه خبر که لحظه‌های زندگی خود را صرف انتشار اخباری می‌کنند قابل‌تقدیر و تمجید است و انتخاب روزی به‌عنوان روز خبرنگار بیانگر ارزش و اهمیت این حرفه در جامعه است.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: خبرنگاران پركارترين، خدوم‌ترين و مطمئن‌ترين قشر براي انعكاس اطلاعات و اخبار از طريق قانوني هستند.

وی با بیان اینکه در صورت نبود خبرنگاران شايعه و اخبار ضدونقیض در جامعه جريان خواهد يافت و اعتماد مردم سلب مي‌شود، گفت: خبرنگاران نیز باید کوشش کنند تا اخبار و اطلاعاتی که در اختیار عموم می‌گذارند صحیح، دقیق و معتبر باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه در جامعه امروزی  نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه  بسیار مهم و تأثیرگذار است، اظهار داشت: مقابله با  تهاجم فرهنگی و حرکت در مسیر تعیین شده از سوی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و بسیاری از توطئه‌های دشمن، به‌واسطه خبرنگاران و اقدامات ارزنده آن‌ها، خنثی‌شده است.

وی افزود: خبرنگاران همواره در نوک پیکان جنگ نرم با دشمن قرار داشته و با هدف کاهش آسیب‌پذیری این رسالت خطیر را با تلاش مضاعف به دوش کشیده‌اند.

حجت اسلام هدایتی تصریح کرد: اصل کار رسانه باید بیدار و روشن کردن مردم باشد و در این امر کافی است که نیت پاک باشد و از دروغ، تهمت و افترا پرهیز گردد طوری که در این راستا خبرنگاران می‌توانند الگویی باصداقت برای مردم جامعه باشند.

به گفته وی، خبرنگار موفق کسی است که انعکاس بخش واقعیت‌های جامعه و نظام و اصول و اهداف و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری و اهل انصاف و انتقاد باشد نه اهل کینه و انتقام.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد اظهار داشت: بصیرت بخشی به ملت ، بخشی دیگر از رموز توفیق خبرنگار است زیرا گاهی زمینۀ ابهام و سردرگمی برای بعضی پیش می‌آید و خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها هستند که با آگاهی بخشی می‌توانند نقش و اثر مثبت خود را در جامعه داشته باشند .

وی خاطرنشان کرد: در عصر اطلاعات نقش خبرنگاران تأثیرگذارتر و حیاتی‌تر است چرا که در دنیای کنونی با وجود فناوری‌های پیشرفته دست‌یابی سریع به اطلاعات و ارتباط با منابع خبری از ضرورت‌هاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha