شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین، خبرنگاران را رزمندگان خط مقدم جنگ نرم خواند و گفت: در شرایطی که دشمنان با جنگ نرم درصدد تخریب باورها و فرهنگ دینی ما هستند، رسانه ها در این سنگر مهم با تحمل سختی های فراوان برای مقابله آماده اند.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای رسانهبه ویژه شهید صارمی، به نقش تاثیرگذار خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگار مسلمان افکار خود را از آموزه های دینی می گیرد و دلسوز جامعه و سخت کوش و صبور است.

وی افزود: خبرنگاران باید در راستای حفظ امنیت ملی بیش از پیش بکوشند و همچنن در جهت توسعه و اعتلای جامعه و رفع  معضلات اجتماعی در جامعه موثر باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  ذات خبر مقدس است، چراکه با استفاده از ظرفیت رسانه می‌توان جهل را در جامعه رفع کرد؛ در این برهه از زمان که زمان جنگ نرم است، قدرتمندترین رسانه رسانه‌ای است که در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سخنی برای گفتن داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث خبرنگاری یکی از نکاتی که وجود دارد، واقع نگاری و حقیقت نگاری است  و یک خبرنگار باید حقیقت را منعکس کرده و آن را کم و یا زیاد نکند، بنابراین خبرنگار باید ذهن خود را از حب و بغض خالی کرده تا با حب و بغض نسبت به افراد و یا گروهی خبر را منعکس نکند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به ویژگی های خبرنگار مسلمان، اظهار کرد: خبرنگار مسلمان افکار خود را از آموزه های دینی،  سنت پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت (ع) می گیرد، بنابراین تفکر او باید تفکر الهی باشد.

وی ادامه داد: رسانه ها نقش بی بدیلی در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی دارند و با تلاش شبانه روزی و بدون وقفه و تعطیلی در خدمت نظام و مردم هستند و باید قدردان خدمات این افراد باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: در شرایطی که دشمنان با جنگ نرم درصدد تخریب باورها و فرهنگ دینی ما هستند، رسانه ها در این سنگر مهم با تحمل سختی های فراوان برای مقابله آماده اند، همه کسانی که دل در گرو نظام، رهبری و ارزش ها دارند، بسیجی هستند و بدون شک خبرنگاران بسیجیانی بی ادعا در خدمت به مردم محسوب می شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha