جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه شغل خبرنگار ارزشمند است اما بایدها و نبایدهایی نیز دارد، گفت: نباید نسبت به الزامات اخلاق بی تفاوت بود و مصالح کلی جامعه را در نظر نگرفت و فقط به جذاب بودن خبر فکر کرد.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و خبرنگارانی که در راه نظام اسلامی خدمت می کنند، اظهار داشت: امروز عصر انفجار اخبار و اطلاعات است و اخبار منتشر شده بر مردم تاثیرگذار خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه اخبار می تواند مردم را امیدوار یا مأیوس کند، تصریح کرد: گاهی بعضی اخبار موجب سردرگمی و بی اعتمادی مخاطب می شود؛ خبرنگاران در تولید و ارائه صحیح اخبار نقش موثری دارند و باید دقت و اهتمام خاصی به این مسئله داشته باشند زیرا بسیاری از اخبار با سرنوشت مردم گره خورده است.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه جلب اعتماد مخاطب یکی از مهم ترین سرمایه های هررسانه به شمار می رود، تصریح کرد: برخی رسانه ها نباید به گونه ای رفتار کنند، که مخاطب نسبت به خبرنگار و آن رسانه بی تفاوت شوند.

آیت الله غروی با بیان اینکه شغل خبرنگار ارزشمند است اما بایدها و نبایدهایی نیز دارد، تصریح کرد: نباید نسبت به الزامات اخلاق بی تفاوت بود و مصالح کلی جامعه را در نظر نگرفت و فقط به جذاب بودن خبر فکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران در بیان اخبار صحیح مسئول هستند، ابراز داشت: خبرنگاران باید به صداقت و درستی پایبند باشند و نقش مهم و موثری در جامعه ایفا می کنند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه اخبار بر زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد، افزود: خبرنگاران باید اخبار صحیح جامعه و کشور را به مسئولان و مردم منتقل کنند.

آیت الله غروی با تاکید بر اینکه خبرنگاران نقش تعامل و تعادل مثبت اجتماعی را ایفا کنند، گفت: خبرنگاران نگذارند مردم نسبت به اخبار صحیح هم بی تفاوت شوند یا به اخبار کسانی که از نظام اسلامی نیستند، توجه کنند و دل بسپارند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha