پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صالحی امیری ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از هر زمانی برای رسیدن به قله‌های توسعه، انسانیت و فضیلت به قرآن نیاز داریم، تنها راه استقرار صلح و امنیت در جهان اسلام هم بازگشت به فرهنگ قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران،  سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهارداشت: ما نیاز داریم امروز به فرهنگ قرآنی باز گردیم، شعار امسال نمایشگاه هم که اخلاق زندگی است نشان‌دهنده مفاهیم قرآنی است.

وی افزود: ما امروز بیش از همه زمان‌ها به دعای مردم عزیز کشورمان نیاز داریم تا بتوانیم به حل مسائل کشور بپردازیم، راه نجات امروز کشور بازگشت به اخلاق است و ما در سیاست هم باید سیاست اخلاقی را رعایت کنیم، به این معنا که شفافیت، صداقت، درستی را باید در سیاست در نظر بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در بخش اقتصاد توجه به مسائل و مشکلات مردم و پاکی را باید مدنظر قرار داد، همچنین در حوزه اجتماعی باید به ارزش‌‌های اجتماعی دقت کرد و در حوزه فرهنگی که از همه مهم‌تر نیز می‌باشد تنها راه حل مشکلات برگشت به فرهنگ دینی است.

صالحی امیری در باب فرهنگ دینی تاکید کرد: فرهنگ دینی ما یک فرهنگ غنی است که می‌تواند همه نیازهای جامعه را برطرف کند، از آنجایی که ما یک فرهنگ دینی غنی داریم نیاز به هیچ فرهنگ بیگانه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: ما قرآن را برای احیای اخلاق و اصلاح سبک زندگی ایرانی اسلامی به شدت بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: بیش از هر زمانی برای رسیدن به قله‌های توسعه، انسانیت و فضیلت به قرآن نیاز داریم، راه استقرار صلح و آرامش و ثبات و امنیت در جهان اسلام هم بازگشت به فرهنگ قرآنی است.

وی گفت: قرآن نوری است که در هر نقطه بتابد همه ناپاکی‌ها از بین خواهد رفت و فضیلت خواهد درخشید.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha