پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار اصحاب رسانه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کار خبرنگاری یک کار خدایی است و آن را با هیچ چیز عوض نکنید و تا آخرین فرصتی که دارید از حق و جامعه دفاع و با ستمگران مبارزه کنید که این یک نوع جهاد مهم است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار خبرنگاران خراسان‌‌جنوبی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و سرلشکر ناصر ناصری و تبریک روز خبرنگار، با تأکید بر اینکه خبرنگاران نباید مغفول بمانند، اظهار داشت: خبرنگاران باید در صحنه مبارزه با جنگ نرم، مجهز نگه‌داشتن مردم با آگاهی صحیح و به روز، رسوایی ستمگران، ابطال باطل و احقاق حق به گونه‌های مختلف تلاش کنند.

وی، به جبهه بزرگ جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: امروز جنگ نرم و تبلیغاتی به کیفیت مختلف نفوذ و همه را تهدید می‌کند لذا دشمن را نمی‌شود ضعیف شمرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه جنگ تنها به جنگ نظامی محدود نمی‌شود و جنگ نظامی یک مقدمه است تا سرزمینی را اشغال و بعد بر افکار مردم تسلط و نفوذ یابند، تبیین کرد: کار خبرنگاری بدون واسطه است و اگر دشمن در عقبه جنگ نرم، نفوذ در اندیشه‌ها، بیمار نمودن افکار و اندیشه مردم راه یابد همه چیز را تصرف کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی متذکر شد: جامعه باید آگاه به واقعیت‌ها باشد و اگر این مهم خلاف واقعیت باشد جامعه مسموم می‌شود لذا باید دقت‌های لازم در امر خبر شود تا گفته‌ها کم و زیاد نشود چرا که امانت مردم است.

وی با تأکید بر اینکه اگر فرهنگ جامعه شکست بخورد، پس گرفته نمی‌شود، زیرا ماهیت افراد تغییر یافته است، مطرح کرد: کار خبرنگاری یک کار خدایی است و آن را با هیچ چیز عوض نکنید و تا آخرین فرصتی که دارید از حق و جامعه دفاع و با ستمگران مبارزه کنید که این مهم یک نوع جهاد مهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی آگاهی را شرط اول انجام هر کاری دانست و با بیان اینکه با جهل نمی‌توان کارها را پیش برد، بیان داشت: آگاهی به روز جامعه بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی به انتقال اخبار و روایات در دوران‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته‌ها که امکانات امروزی نبوده است و اخبار و رویدادها توسط تاریخ‌نویسان هم برای زمان خودشان و هم زمان‌های بعدی منعکس می‌شد.

وی، خبرنگاری را کار مهمی دانست و با اعلام اینکه معنای مهم بودن بدین منظور است که هم در جنبه مثبت و هم منفی نقش دارد، مطرح کرد: کسانی که تاریخ نوشتند و صداقت به خرج دادند تا تاریخ پابرجاست و افراد از نوشته‌های آن‌ها به حق هدایت شوند در ثواب آن‌ها شریک و کسانی که به ناحق نوشتند تا زمانی که مردم از نوشته‌های آن‌ها گمراه شوند در گناه آن‌ها شریک است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مسائل امروز لحظه‌ای است و تمام اشارات خبرنگاران برای ما غنیمت است، اضافه کرد: خبرنگاری اهمیت امانت‌داری است که برای جامعه خود دارید و این امانت که آگاهی‌های جامعه است به مردم می‌رسد و مردم تغذیه می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با یادآوری اینکه سالم بودن و نبودن انسان به نوع تغذیه‌ای که می‌خورد بستگی دارد، توضیح داد: هوایی که از بیرون وارد بدن می‌شود اگر آلوده باشد، شامه متأثر و به مغز مخابره و دستورات لازم به دست و پا می‌رسد.

وی با بیان اینکه چشم و گوش وارداتی است که روح انسان را می‌سازد، بیان داشت: وارداتی که به روح و قلب که مرکز انسان است از چشم و گوش است و این واردات هیچ کنترلی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اهمیت دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها از اهمیت آب و هوا و غذا هم مهم‌تر است، اضافه کرد: انسان در آنچه که وارد بدن می‌کند دقت‌های لازم را انجام می‎دهد اما در قلبش که شنیدارها، گفتارها و دیدنی‌ها است دقت لازم را نمی‌کند.

انتهای پیام/ط

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha