پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه خبرنگاران نقش مهمی در آگاه‌سازی افکار عمومی دارند، گفت: رسانه ها باید در مسیر ترویج مبانی اسلامی گام بردارند.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به جامعه خبری، اظهار داشت: خبرنگاران نقش مهمی در آگاه‌سازی و روشنگری افکار عمومی در جامعه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خبرنگاران در حوزه اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به نقش مهم و محوری خبرنگاران در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی و روشنگری افکار عمومی، خبرنگاران باید عامل تحکیم وحدت در جامعه باشند و از ایجاد و یا تقویت تفرقه در جامعه بپرهیزند.

رئیس شورای حوزه علمیه سمنان تاکید کرد: رسانه ها و خبرنگاران باید سبب تحکیم پایه‌های وحدت در کشور شود و از انتشار اخبار اختلاف ‌برانگیز در جامعه خودداری کند.

وی با بیان اینکه رسالت و امر مهم و خطیری بر عهده خبرنگاران در جامعه است، افزود: آگاه‌سازی، روشنگری، اطلاع‌ رسانی و خدمت به افکار عمومی امری بسیار مهم و حساس تلقی می‌شود که خبرنگاران باید در راستای ادای تکلیف درست در این امر خطیر همواره تلاش و کوشش داشته باشند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه خبرنگاری به ‌شرط آن که رنگ خدایی داشته باشد، یک هنر است، خاطرنشان کرد: خبرنگاری شغل و حرفه ارزشمندی است و قلم یک خبرنگار باید در مسیر ترویج مبانی اسلامی حرکت کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید صداقت، صحت، دقت، سرعت، امانت و مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را همواره مدنظر داشته باشند، تصریح کرد: یک خبرنگار با زبان قلم جهاد می‌کند و این مجاهدت و جهاد ارزشمند است.

رئیس شورای حوزه علمیه سمنان با بیان اینکه خبرنگاران نباید خود را وابسته به یک حزب و جناح و گروهی بدانند و باید برای پیشرفت و رشد و توسعه نظام قلم بزنند، افزود: خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه‌ای باید قلم خود را از محدوده‌های حزبی و جناحی، تنگ‌نظرانه، ترس و طمع و دنیایی و مادی دور نگه‌دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha