دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله شاهچراغی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه سبک و سیره شهیدان انقلاب اسلامی در جامعه ترویج شود، گفت: توجه به محرومان از تأکیدات اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در حاشیه بازدید از شهرک شهید بهشتی شاهرود ضمن دیدار با خانواده شهیدان میرزاثمری و قلی‌پور با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی اظهار داشت: صبر و استقامت و پایداری خانواده‌های معظم شهدا مثال‌زدنی است و این رشادت‌ها و جان‌فشانی‌ها هیچ‌گاه از خاطر تاریخ انقلاب اسلامی محو نخواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه آحاد جامعه مدیون رشادت‌ها، جان‌فشانی‌ها و جهاد شهیدان هستند، تصریح کرد: ادای تکلیف نسبت به حقی که شهیدان انقلاب اسلامی بر جامعه دارند، کاری پر اهمیت و سخت است؛ اما در راستای ادای این تکلیف به میزان وسعمان باید تلاش و کوشش داشته باشیم.
وی با اشاره به حدیث «هرکس در پی رضایت خانواده شهدا گام بردارد، خداوند متعال را خوشحال کرده است و هر کس آنان را ناراحت کند، خداوند متعال را ناراحت کرده است»، افزود: هر کس جزو خانواده‌های شهید قرار گرفت، باید خوشحال و خرسند باشد که خداوند متعال خود را خلیفه و جانشین شهید در آن خانه می‌داند.
آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه سبک و سیره شهیدان انقلاب اسلامی در جامعه ترویج شود، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بیشتر به خانواده‌های معظم شهدا توجه داشته باشند و به نیازهای آن‌ها رسیدگی و بررسی کنند.
*توجه به اقشار کم‌برخوردار جامعه وظیفه ذاتی انقلاب اسلامی است
وی با بیان اینکه تصور نداشتیم که در استان سمنان با چنین محرومانی مواجه شویم و چنین خانه‌هایی در استان سمنان وجود داشته باشد، اظهار داشت: توجه به محرومان تأکید اسلام است و انقلاب اسلامی توجه کردن به اقشار کم‌برخوردار جامعه وظیفه ذاتی خود می‌داند.
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اهمیت این بازدید تصریح کرد: با حضور در چنین منازلی مشخص شد که هنوز نیازمند به کار و تلاش و همت و همراهی با محرومین در عرصه خدمت‌رسانی به جامعه می باشیم.
آیت الله شاهچراغی با اشاره به اهمیت رسیدگی به محرومین و اقشار کم‌برخوردار افزود: آحاد مردم در جامعه باید تلاش داشته باشند تا در اطراف منازل و همسایگی خود به محرومین و اقشار کم‌برخوردار رسیدگی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha