جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد گفت: طلاب و روحانیون همواره در خط مقدم صداقت و اخلاص هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده شب گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد اظهار داشت: حوزه‌های علمیه شیعه در میان خود فرهیختگانی را پرورانده است که صالح و مصلح، طاهر و مطهر، برخوردار از نشاط و نشاط‌آفرین بوده و هستند.

وی افزود: طلاب حوزه علمیه مانند مشعل‌دارانی هستند که همواره راه و آداب رهروی صادقانه و خالصانه را به دیگران آموخته و خود همواره در خط مقدم صداقت و اخلاص هستند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: افزون بر آن طلاب و روحانیون برای رهروان بزرگ‌راه هدایت مانند پرچم‌داری امین و دیده‌بانی بصیر و دقیق عمل کرده و رهروان کوی دوست را به سرمنزل مقصود رهنمون شده‌اند.

وی با اشاره به آثار و برکات انقلاب در ایران اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) فرصتی طلایی فراهم ساخت تا طلایه‌داران تبلیغ دین و رهبران فکری و فرهنگی مردم در یک آزمون بزرگ، شایستگی خود را برای رهبری و هدایت و خدمت مردم به منصه ظهور بگذارند که این‌ها فرزندان حوزه علمیه و روحانیت آگاه و مبارز و ایثارگر بودند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای در بخش دیگری با اشاره به اینکه در طول تاریخ بشری دو گونه انسان با دو نوع رفتار متفاوت وجود داشته است، گفت: انسان‌های مثبت، خدمتگزار، مردم‌دار، تأثیرگذار و سازنده نفوس و جامعه بشری که الگوهای شرف آفرین و برکت آفرینند در نقطه مقابل نیز انسان‌های منفی، ویرانگر، غارتگر، سوزنده سرمایه‌های انسانی و نفوس جامعه بشری که الگوهای شر آفرین و نکبت آفرین هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) این دو طایفه از انسان‌ها را به زیبایی در قالب تمثیل و تشبیه ترسیم کرده و فرموده است: همانا برای پروردگار بنده‌هایی است پربرکت و بامیمنت که خود خوش می‌زیند و مردم نیز در پرتو آنان زندگی خوشی دارند، آن‌ها در میان بندگان مانند باران هستند اما در مقابل انسان‌هایی نیز هستند نفرین‌شده و نکبت‌بار که نه خود زندگی سالمی دارند و نه کسی از زندگی آنان بهره‌ای می‌گیرد، این گروه مانند ملخ هستند که جز نابودی و تبهکاری چیزی ندارند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha