جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: تقوامداری و اخلاق گرایی،ویژگی بارز خبرنگار تراز جامعه اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرارسیدن هفدهم مردادماه به عنوان روز خبرنگار، اظهار داشت: تقوامداری و رعایت اخلاق و نیز حقیقت گویی و صداقت داشتن جزو مهم ترین ویژگی های خبرنگار جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که همچون هر فعالیت دیگری برای موفقیت در عرصه کار خبرنگاری و رسانه ای، تعهد و تخصص باید توأمان وجود داشته باشد، گفت: خبرنگار متعهد و در عین حال متخصص و کاربلد، هیچ گاه نسبت به امانت داری و صداقت در اخبار بی توجه و کم توجه نیست و همه تلاش خود را انجام می دهد تا هم به صورت حرفه ای فعالیت کند و هم این که خدای ناکرده دچار گناه و معصیت نشده و صادقانه به تولید و انتشار اخبار بپردازد.

این استاد حوزه همچنین با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها و خبرنگاران در دنیای کنونی و تأثیرات فوق العاده آنان، افزود: در حال حاضر یکی از ابعاد مهم پیشرفت هر جامعه در گرو فعالیت ارزشمند و نقادی رسانه های جمعی آن است که در این رابطه خبرنگاران نقش بی بدیلی ایفا می کنند که باید بتوانند با تکیه بر اخلاق و تقوا و در سایه ایمان به خدا و عشق به میهن و نظام اسلامی به خدمت بپردازند.

وی بیان داشت: از این رو معتقدم یک خبرنگار که دارای تعهد و تخصص در جامعه اسلامی باشد، به خود حق انتشار هر خبری را نمی دهد؛ چراکه برای او مصالح کشور و نظام اسلامی در درجه اول اهمیت قرار دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha