جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
با محاصره شهر العوامیه، مردم با دست خالی در برابر آتش گلوله هستند

حوزه/درحالی که عربستان سعودی از ماه جولای تاکنون شهر شرقی العوامیه را محاصره کرده و ساکنان این شهر بدون امکانات اولیه زندگی در برابر آتش گلوله نظامیان قرار دارند، دیدبان حقوق بشر درباره امنیت ساکنان غیرنظامی در شهر شیعه نشین هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیدبان حقوق بشر، نیروهای امنیتی عربستان سعودی شهر شرقی العوامیه را مهر و موم کرده و ساکنان بدون داشتن امکانات اولیه زندگی در برابر آتش گلوله قرار گرفته‌اند.

دیدبان حقوق بشر امروز تایید کرد که نیروهای امنیتی سعودی شهر شیعه نشین العوامیه را در ماه جولای به طور کامل تحت محاصره قرار داده و ورودی‌های شهر را به بهانه مقابله با نیروهای نظامی مخفی شده در منطقه تاریخی تخریب شده شهر بسته‌اند.

دیدبان حقوق بشر به نقل از فعالان محلی گفت: خشونت‌ها در این استان شرقی که در ماه می آغاز شده تا کنون منجر به کشته شدن و مجروح گردیدن عده‌ای از ساکنان و خسارت‌های زیاد و قابل توجه‌ای به شهر شده که تصاویر ماهواره‌ای سند محکمی بر این حقیقت تلخ هستند.

* بسیاری از ساکنان از شهر گریخته و آواره شده‌اند

این مرکز افزود: درحالی که رژیم آل سعود هم‌چنان ورودی‌های شهر را بسته است، بسیاری از ساکنان از شهر گریخته و آواره شده‌اند و مابقی شهروندان باقی مانده در شهر نیز فاقد هر گونه امکانات اولیه به ویژه خدمات درمانی هستند و در معرض خطر قرار دارند.

سارا لی ویتسون مدیر خاورمیانه در دیدبان حقوق بشر نیز اعلام کرد: نیروهای امنیتی سعودی باید بدون درنگ امکانات ضروری برای ساکنان به دام افتاده در العوامیه را تامین کرده و ورود و خروج امن آنان از شهر را تضمین کنند. مقامات سعودی همچنین باید بلافاصله و با سند معتبر ثابت کند که آیا نیروهای امنیتی آنان برای سرکوب در منطقه متوسل به زور بیش اندازه  شده‌اند یا خیر؟!

 

 

نیروهای نظامی رژیم آل سعود زندگی مردم را مختل کرده‌اند

تخریب شهر شیعه نشین در دهم ماه می آغاز شد، نظامیان رژیم آل سعود مدعی شدند ساکنان المسوره هنگام تخلیه مقاومت مسلحانه از خودشان نشان داده‌اند، اما به گفته ساکنان شهر العوامیه، نیروهای امنیتی عربستان در مناطق پرجمعیتی بسیار دور از المسوره به روی مردم محلی آتش گشوده، شهروندان را کشته، یک مدرسه دولتی را به اشغال در آورده، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها را تعطیل کرده و مانع ورود خدمات درمانی از جمله آمبولانس‌ها به منطقه شده‌اند.

تصاویر ماهواره‌ای نیز نشان می‌دهد که بخش زیادی از خسارات به هنگام تخریب منازل وارد آمده، تصاویر ساختمان‌ها اسناد و مدارک آشکاری از درگیری‌های خشونت آمیز هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha