جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تحولات یمن

حوزه/ دبیرکل جنبش مستقبل العداله یمن گفت: تا دیروز که صدای انصارالله علیه اسراییل بلند نشده بود علیه ما نمی جنگیدند. وقتی که شعار امام راحل و شعاع انقلاب به یمن رسید این ها تحمل نکردند.

حجت الاسلام سید حسن علی العماد دبیرکل جنبش مستقبل العداله یمن و کارشناس و روحانی یمنی در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به بیان آخرین تحولات یمن، چرایی جنگ جهانی علیه ملت مظلوم یمن و توطئه های مشترک آمریکا و عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن در سال های اخیر پرداخت.

 

حجت الاسلام سید حسن علی العماد دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن

سوال: لطفا در خصوص مهمترین عامل یا عوامل شروع جنگ تجاوزکارانه علیه ملت مظلوم یمن را توضیح بفرمایید؟

اگر ما بخواهیم عوامل و مسببات جنگ علیه یمن را جنگی که به این بزرگی و وحشی گری است توصیف کنیم توصیفی بالاتر از این نیست که نسل کشی در یمن و ویرانی کل یمن را شاهدیم. اگر من به عنوان یک یمنی در این جنگ در خیابان ها و کوچه ها حضورنداشتم  و فقط می شنیدم که چه در یمن در جریان است واقعیت را نمی توانستم درک و باور کنم چراکه در کشور ما  کشتارگاه راه انداخته شده توسط کسانی که هیچ رحم و دینی ندارند ، از بمباران منازل با موشک گرفته تا وارد کردن بیماری دست به جنایات گسترده ای می زنند.

* شباهت جنگ یمن با دفاع  مقدس 8 ساله ایران

بالاخص برای ایرانیان می گویم عامل این جنگ یمن همان سببی است که کشورهای اعراب خلیج فارس، آمریکا، اسراییل، انگلیس و شرق و غرب جمع شدند تا  با ایران مدت هشت سال جنگیدند و امروز  به همان خاطر و همان اسباب  با یمن می جنگندند در آن 8 سال این کشورها جمع شدند و به ایران حمله کردند اما به چه گناهی.

دشمنان از شیاطین جن و انس که بزرگترین آنها  شیطان بزرگ آمریکا است به همراه  اسراییل، انگلیس و کشورهای اعراب از ایرانی های  آن روز چه بدی دیدند؛ جز بلند کردن پرچم لا اله الا الله بعد از اینکه شاه ایران این پرچم را خوابانده بود  و دولت ایران حجاب اسلامی را ممنوع کرده بود. امام راحل فرمودند باید اسلام و حکومت اسلامی برگردد و به فرهنگ اسلام ناب و اهل بیت(ع) برگردیم. اما دشمنان مقدسات اسلامی با این مقدسات جنگیدند و در یمن نیز به دنبال نابودی مقدسات در یمن هستند.

* رسیدن شعاع انقلاب امام راحل به یمن عامل جنگ علیه یمن است

دشمن تا دیروز که انصارالله علیه اسراییل بلند نشده بود و از امام(ره)  الگوبرداری نمی کردند علیه ما نمی جنگیدند، عربستان وآمریکا و اعراب مخالف ما نبودند و راضی بودند که ملت یمن ساکت و راضی  به ذلت هستند و راضی به حکومت ها یی که برده عربستان و انگلیس بودند حکومت با ما مشکلی نداشت. ولی وقتی که شعار امام راحل و شعاع انقلاب امام به یمن رسید؛ این ها تحمل نکردند و اول در سال 2004 علیه رهبر انصار الله  سید حسین بدر الدین جنگیدند و نتوانستند کاری کنند تا سال 2010 و با برنامه دیگری وارد شدند و می خواستند با مکرشان آگاهی مردم را نابود کنند و عربستان، داعش القاعده، وهابی ها و آمریکا و همه ستمگران دشمنی کردند ، ضد اسلام و ضد مسلمان و هویت یمانی ما و ایمانی  ما را می خواهند نابود کنند. دقیقا همان دشمنی که علیه ایران کردند علیه ملت و رهبر ما هم دشمنی کردند و مردم ما دشمن را از دوست تشخیص دادند.همانطور که در گذشته آمریکا، امارات اسراییل علیه امام(ره) جمع شدند امروز علیه ما متحد شدند و نسل کشی شبیه نسل کشی  ایران در کشور ما به راه انداختند.

 

کودن یمنی

 

سوال: در حال حاضر چه مناطقی از یمن در دست انصار الله و انقلابیون است و چه مناطقی از یمن تحت سیطره مزدوران هست؟

در حال حاضر ما می توانیم بگوییم مرکز قدرت یمنی ها صنعا است و حکومت صنعا و رهبران انقلابیون که با دشمنان مقابله می کنند در این منطقه هستند و یک رهبر در یمن داریم که عبد المالک حوثی است و رهبر همه انقلابیون یمن چه انصار الله و چه احزاب دیگر یمنی است. این احزاب به رهبری ایشان جلوی عربستان ایستادند. چه از طرف شمال یمن که شامل  نجران، جیزان و عسیر هست،به زمین عربستان پیش رفتیم و لشگر عربستان سعودی روزانه  حداقل 5 نفر کشته می دهد و موشک هایی که به سمت عربستان می زنیم از ریاض تا مناطق جنگی و اقتصادی نجران و جیزان و عسیر و مناطق بالاتر از این ها این موشک ها رسیده و ان شاءلله به سمت دوبی، امارات و دیگر کشورهایی که با ما می جنگند پیش خواهیم رفت.

* حضور شرکت های خارجی و صهیونیستی در جنگ علیه یمن

از طرف دریایی نیز تا حدیده و نرسیده به المخا کلا در دست ما هست و منطقه المخا یک منطقه جنگی دو طرفه هست و در این جنگ نه تنها نیروهای عربستان و امارات حضور دارند بلکه  از شرکت های بلک واتر  خارجی و صهوینیست ها علیه ما می جنگند. از طرف تعز مناطقی را طرفداران عربستان و آمریکا، امارات،انگلیس و اسراییل گرفتند اما در همان جا متوقف و محاصره اند . و نیروهای یمنی از زمین، خاک و جان مردم دفاع می کنند. در جنوب یمن عدن، شبوه ،جزیره سو قطره، ابین ،حضرموت همه مناطق به دست اشغالگران  آمریکایی و  اماراتی است و آمریکا علنا نیروهایش را آنجا مستقر کرده و با تانک ها و هواپیما ها یشان حضور دارند اما امنیتی ندارند چون می دانند یمنی ها آن ها را بیرون می کنند و اگر می توانستند عبد منصور هادی را که شرعا و قانونا و عرفا رییس جمهور یمن نیست  و بیرون یمن مانده و در هتلهای عربستان به سر می برد وی را به حکومت می رساندند. در حالی که می دانیم او  یک روز آمد و فرار کرد و یک باردیگر  5 روز آمد  می خواستند او را بکشند و او  نمی تواند تا آخر عمرش به یمن بازگردد و حتی یمنی ها نمی گذارند جسد نجسش در یمن دفن شود چرا که وی از خائنینی است که یمنی ها را به عربستان فروختند .

ازطرف البیضا، الجوف و مارب این مناطق جنگی هست و می خواهند به طرف صنعا  و مناطقی که در دست انقلابیون یمن هست حمله کنند اما تا کنون نتوانستند و نخواهند توانست  و شکر خدا مرکزیت امروز حکومت و قدرت امروز و رهبریت در دست انقلابیون و رهبر انصارالله عبدالملک بدر الدین حفظه الله است.

 

یمن

سوال: در روزهای اخیر اخباری مبنی بر انتشار ویروس وبا از سوی آمریکایی ها در یمن منتشر شده این اخبار تا چه اندازه مصداق و حقیقت دارد؟

دشمن دید در روز اول و در ماه اول شکست خورد و اهداف اولیه اش محقق نشد چراکه گمان می کردند این جنگ یک هفته ای تمام می شود از این رو اسم جنگ را عوض کردند از عاصف الحزم به عاصف العمل تغییر دادند اما آن اهداف اولیه شان محقق نشد و نخواهد شد. بلکه ما داریم امروز اهداف مقدسمان را محقق می کنیم. بنابراین بعد از این که دشمن نتوانست اهدافش را محقق کند می خواست فشارهایی را به رهبران مردم وارد کند  تا مردم تظاهرات علیه رهبرانشان کنند. در جنگ همه قشرها اعم از کودکان زنان و آحاد مردم را کشتند، مدرسه، بازار و مساجد و خانه ها را ویران کردند. مکان ها ی غیر نظامی را هدف قرار دادند تا به مردم فشار وارد کنند و مردم را نا امید کنند تا علیه رهبر انقلابشان قیام کنند اما ملت مصمم ترشد . فشار بعدی مسئله بانک یمن بود که این بانک مرکزی را از داخل یمن به عدن و یا به اردن انتقال دهند بانک مرکزی یمن را از صنعا با امضا کشورهای بزرگ به عدن انتقال دادند که فشار اقتصادی به ملت و انقلابون وارد کنند اما ماه های متوالی مردم کشاورزی می کرد ند و حلقه های اقتصادی تشکیل می دادند  که اقتصاد را بچرخانند و از لحاظ فقر در حد شدیدی مردم قرار دارند اما تحمل می کنند، بعد از این مراحل متوسل شدند به انتشار ویروس وبا.

* شهادت حداقل 5هزار نفر با ویروس وبا در یمن/ انتشار وبا در یمن با هواپیما های آمریکایی

چیزی که ما دیدیم این بود که مدتی هواپیما هایی عبور می کرد و  مواد سفیدی می پاشیدند بعضی ها می گفتند آب می پاشند که ابرها برطرف شود تا بتوانند موشک بزنند در حالیکه موشک را با لیزر وروش های دیگر می زنند اما بعد از مدتی  متوجه شدیم ویروسی که منتشر شده ویروس وبا بوده که در آسمان یمن منتشر  کردند . آماری که دشمن اعلام می کند نزدیک 5 هزار نفر توسط وبا شهید شدند و 500 هزار نفر وبا گرفتند. و می دانیم  دشمن و سازمان ملل کمترین آمار را ارائه می دهند تا  آبرویشان نرود واین آمار در حالی است که افرادی که وبا داشتند به بیمارستان رفتند و در شهر های بزرگ بودند در شهرهای کوچک و  روستاها و مناطقی که بیمارستان ندارد را اگر حساب کنیم  این آمار افزایش می یابد و باید این شماره را در 10 ضرب کنیم و می بینیم که چه شرایط سیاهی وجود دارد و این  لکه سیاهی برای کسانی است که سکوت اختیار کردند و هیچ دفاعی از این مردم مظلوم نمی کنند . برای دشمن کافی نبود که با موشک ویا محاصره  اقتصادی  مردم یمن را شکست دهند بلکه با این سمپاشی می خواستند یمنی ها را  نابود و یا تسلیم کنند تا علیه رهبر انقلابمان قیام کنند . ولی انشالله و به فضل الله و حجت الهی و با صبر وعزم و شجاعت سومین نقشه دشمن را بر ملا می کنند و همانطور که در اهداف دیگرشان شکست خوردند این بار هم شکست می خورند.

سوال: برخی از شبکه های روسی به طور مشخص هر هفته برنامه هایی را به طور مجزا در خصوص یمن پخش می کنند به نظر شما روسیه همانطور که در سوریه ورود پیدا کرده ممکن هست در موضوع یمن هم ورود پیدا کند؟

در حال حاضر مسئله روسیه، مسئله واضح و صد درصدی نیست که در یمن چه نقشه ای دارد چیزی که می توانیم بگوییم این است که روسیه به این نتیجه رسیده عربستان رفتنی است و با این اقداماتی که انجام داده عربستان روسیاه شده و همه ملت ها این کشور و هم پیمانانش را  آدم کش می دانند چراکه آنها نه به  اسلام و نه به قانون و نه به دین و نه حتی به رسم و رسوم عرب های جاهلیت که در ماه های حرام نمی جنگیدند پایبند نیستند. آنها متوحش و ضد اسلام و ضد انسانیت هستند .ضد انسان یمنی عراقی، سوری و حتی ضد شهروندان عربستانی و بحرینی و فلسطینی اند و لیاقت ماندن ندارند و ملت ها از آل سعود منزجرند و روسیه این را فهمیده که ملت ها ضد عربستان و هم پیمانانش هستند.

از این رو این عوامل باعث شد روسیه در این میدان حضور پیدا کند و می داند که یمنی ها ملتی مظلوم اند از سوی دیگر روسیه مسئله قانون حقوق بشری و  جهانی را مطرح می کند و به مصوبات کشورها احترام  می گذارد و روسیه نیز به این مصوبات عمل می کند ومی داند که عربستان آینده ای ندارد و با ملت های اسلامی ،عربی و مسیحی مظلوم همکاری می کند و بدون شک مصالح اقتصادی سیاسی امنیتی را دنبال می کند و در جاهایی  که مصالح مشترک بین ما و آنها است چه در سوریه و چه در عراق و چه در یمن انشالله همکاری انجام می شود.

سوال:در حال حاضر که کشور یمن در محاصره شدید اقتصادی و غذایی و دارویی قرار دارد برای انتقال کمک های بشر دوستانه چه تدابیری از طرف مسوولان یمنی اندیشیده شده است؟

پیگیری های زیادی با مسوولان سفارت ایران در یمن و با شخصیت ها و مسوولان دفاتر محترم مراجع برای همکاری رسمی جهت ارسال دارو و غذا تاکنون انجام دایم. ولی بر اساس تجربه های موفق که از جمله آن مصاحبه های انجام شده با دکتر عزیز طالب زاده بوده چند کشور این مصاحبه را دیدند و ارتباط مستقیم با سازمان ما بر قرار کردند و اعلام  آمادگی کردند که می خواهند به ملت یمن  کمک کنند. ائمه مساجد فریاد "هل من ناصر ینصرنی" یمنی ها را  بلند کردند؛ از عمان، کویت، آلمان، عراق، ترکیه هند، پاکستان با همین روش مردمی کمک های خوبی دادند. ما صدها هزار دولار از طریق مردم عادی از مساجد تا تجار و مردمی که  دلشان برای انسانیت می سوزد کمک هایی ارائه کردند و ما این کمک ها را برای دوستانمان در یمن می فرستیم و بعضی از کمک ها مستقیما به یمن واریز می شود و برخی کمک ها به شماره حساب من واریز شده که در حال حاضر به دلیل بمباران فرودگاه نتوانستم به یمن  بروم.

 

کودک یمنی

* با کمک های مردمی به یمن کاروان های غذایی و داوریی راه اندازی می شود

بر اساس این کمک ها  کاروان هایی راه اندازی کردیم شامل  کاروان های دارویی، غذایی و کارهای خیر برای یمن برای آوارگان یمنی داخل پایتخت که در مدارس اسکان داده شدند و از  لحاظ روحی تحت فشاربودند و امیدی به زندگی نداشتد انجام دایم. برنامه فوق العاده برای مراکز آوارگان برگزار کردیم و چادرهای بزرگ برپاکرده و به خانم ها خیاطی آموزش دادیم و چرخ خیاطی به آنها دادیم و به اعتماد به نفس رسیدند و بازار برای آنها باز کردیم و آنها را به خود کفایی رساندیم و از حالت مایوسانه به حالت امید رسیدیم و کاروان های غذایی و دارویی در شهرها وجود دارد و چنین اقداماتی با این کمک ها انجام می شود و به طور شفاف تصویر برداری شده تا  کسانی که پول می دهند بدانند پولشان کجا هزینه می شود. علی رغم ادعای دیگران که می گویند به مردم یمن کمک کردیم خلاف واقع است و بنابراین از طریق معتمدین یمن وساطت بین خیرین و مظلومین انجام می شود.

گفتگو: وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha