شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، همراهی دولت و مجلس را از مهمترین راهکارهای حل مشکلات کشور دانست و گفت:دولت باید از همه ظرفیت ها به خوبی استفاده کند و از گوشه و کنار بیان نشود که راه حل مشکلات نیست، بلکه باید به وعده های الهی اعتماد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت‎الله حسینی بوشهری امروز 3 شهریورماه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته قم با ذکر این مطلب که شهیدان رجایی و باهنر الگوهای بسیار نیکی باری مسئولان و مردم هستند گفت: خداباوری و ایمان کامل نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) و پایبندی به نظام، رهبری و مردم و مردمی فکر و عمل کردن و در نهایت تبعیت کامل از امام و رهبری از ویژگی های بارز این دو شهید سعید بود.

امام جمعه قم با اشاره به رای اعتماد قاطع مجلس به وزرای پیشنهادی دولت افزود: خوشبختانه شاهد همکاری خوبی بین دولت و مجلس هستیم که امیدواریم این همکاری در جهت حل مشکلات ادامه یابد.

آیت‎الله حسینی بوشهری بیان کرد: دولت باید از همه ظرفیت ها به خوبی استفاده کند و از گوشه و کنار بیان نشود که راه حل مشکلات نیست، بلکه باید به وعده های الهی اعتماد کرد و سرمایه اعتماد مردم نیز صیانت شود و با استفاده از ظرفیت های ملی و مردمی مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: رشد اقتصادی 8 درصدی در سال، ایجاد اشتغال برای جمعیتی که در برنامه پیش بینی شده و افزایش 20 درصد سالیانه و بهبود کسب و کار و مدیریت جهادی برای حل مشکلات و توجه به اقتصاد مقاومتی بر اساس عدالت محوری و مردمی بودن و دانش محور بودن، فساد ستیزی و مردم گرایی و اجتناب از اسراف و ریخت و پاش شرط موفقیت دولت خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: روزهای اخیر ،حال و هوای کشور، حال و هوای شهادت بود؛ مردم ما به خصوص در این روزها به خوبی از شهید محسن حججی تجلیل کردند؛ خانواده این شهید به خود میبالیدند که فرزندی را تقدیم انقلاب کردند؛ این مساله نشان آن است که رویش‎های انقلاب ما کم نیست؛ رهبر انقلاب فرمودند که روی نسل جوان و انقلابی ما سرمایه گذاری کنید؛ جوانان ما صف کشیده و لحظه شماری می‏ کنند که ادای تکلیف کنند؛ مسئولان نیز باید بودجهها را در زمینه فرهنگ انقلابی هزینه کنند.

وی گفت: در شهرهای آمریکا اعتراضات جدی علیه نژادپرستی در جریان است؛ تعبیراتی که دست اندرکاران آمریکایی مطرح میکنند جالب است؛ رهبر اکثریت سنای آمریکا گفته است که ادامه کار ترامپ با تردید مواجه است، زیرا او اصول اولیه حکومت داری را نمی‎داند و در تلاش هم نیست که چگونه باید حکومت‎داری کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از مسئولان امنیتی آمریکا بیان کرده است که دسترسی به کدهای اطلاعاتی و استراتژیک آمریکا از سوی انسان کوتاه فکری مثل ترامپ بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به پیروزی‎های جبهه مقاومت در عراق و سوریه گفت: به حمدالله تلعفر  نیز به زودی آغاز میشود و به بازماندگان داعشی نیز گفته شده است که یا تسلیم شوید و یا منتظر کشته شدن باشید.

آیت‎الله حسینی بوشهری یادآورشد: ماه ذی الحجه ماه بسیار پرفضیلت وآخرین ماه هجری قمری و دارای برکات فراوانی است؛ دهه اول ماه ذی الحجه روزهای بسیار پرسفارش و مهمی است.

وی گفت: در روایات بیان شده است که سوگند خداوند به فجر و شبهای ده گانه، همان دهه اول ماه ذی الحجه است و در آیه 28 سوره حشر که در خصوص فریضه بزرگ حج، سخن به میان آمده است، منظور همین دهه اول ماه ذی حجه است.

وی یادآورشد: در روایات آمده است که اگر 70 نفر هم در قربانی شریک شوند از آن پاداش قربانی در عید اضحی بهرهمند می شوند؛ مستمندان چشم به راه نیت های خیر مردم هستند.

امام جمعه قم در خطبه اول گفت: یکی از آسیب‎های دوری از امر به معروف و نهی ازمنکر، جری شدن مردم نسبت به ارتکاب گناه است؛ پیامبر اکرم(ص) نفس کوچک شمردن گناه از خود گناه بدتر است.

وی افزود: برخی گناه را کوچک می‎شمارند و برخی دیگر با گناه افتخارمی کنند که این مسایل از آسیب های کوچک شمردن گناه است؛ پیامبر اکرم بیان می کنند که شادمانی و اصرار به گناه از دیگر آسیب های کوچک شمردن گناه است که از خود گناه بدتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اثر دیگر و زیانبار ترک امر به معروف ونهی از منکر آن است که جامعه، آرام آرام جذب الگوهای دیگر می شود زیرا زمانی که الگوی درستی به جامعه ارایه داده نشد و زیبایی های دین برای جامعه ترسیم نشد، دیگران با ماهواره و قدرت های تبلیغاتی خود الگوهای بدلی را به جامعه ارایه می دهند و جوانان ما به بیگانگان تشبه پیدا می کنند.

آیت‎الله حسینی بوشهری یادآورشد: وقتی به برخی از خیابان ها نظر می اندازیم باید تفاوت این خیابان با خیابان یک شهر غربی مشخص باشد؛ غربی ها در ماشین های خود حیوانات آنچنانی را حمل می کنند و اگر در جامعه ما نیز آن کار انجام شود در واقع خود را به شکل آنها در آورده ایم؛ در روایات موجود است که اگر کسی قومی را دوست بدارد با آن قوم محشور می شود.

امام جمعه قم گفت: متاسفانه عده ای با برخی سخنان از جمله اینکه آزادی ما را گرفته اید و... سعی می کنند امر به معروف و نهی از منکر را از صحنه جامعه بیرون کنند.

وی خاطرنشان کرد: اثر بد دیگری که دوری از امر به معروف و نهی از منکر به بار دارد، جابجایی معروف و منکرات با هم است؛ این مساله بیان شخصی نیست بلکه روایت پیامبر اکرم(ص) است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha