پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 424298
۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
بحرین و توطئه آمریکا

حوزه/ در بحرین و در میان مسئولان آمریکا گوش شنوایی برای این خواسته های انقلابیون بحرین وجود ندارد و آمریکایی ها اکنون به خاطر حمایت های مستمر خود از نظام بحرین، خود متهم ردیف اول هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پایگاه فلسطینی fpa با انتشار مطلبی درباره اوضاع بحرین و انقلاب مردم این کشور با عنوان "بحرین و توطئه آمریکا" به توطئه آمریکا علیه ملت بحرین اشاره کرد و گفت: نظام بحرین از سرکوب رو به افزایش علیه قیام مردم دست برنداشته و این در حالی است که جامعه بین الملل خواستار توقف ظلم و ستم طایفه ای علیه مردم و آزادی های دینی آنها است؛ آزادی هایی که این روزها با سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم و بازداشت ده ها نفر از روحانیون و علما و ممنوعیت بزرگ ترین نماز جمعه کشور، وضعیت وخیمی پیدا کرده است.

اینها واقعیت هایی است که مرکز حقوق بشر بحرین از آن پرده برداشت و آمریکا خواسته به مسئولان بحرین فشار بیاورد تا دست از ظلم و ستم طایفه ای در کشور بردارند.

شیخ میثم سلمان مسئول بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر در بحرین نیز می گوید وضعیت آزادی های دینی در بحرین بدتر از گذشته شده به ویژه پس از اقدام نظام در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم به عنوان بزرگ ترین مرجع دینی کشور . شیخ سلمان از نظام خواسته به کارشناسان و گزارشگران بین المللی اجازه دهد وارد بحرین شده و در مورد اوضاع کشور گزارشی تهیه کنند.

آمریکا متهم ردیف اول در بحران بحرین است

البته این را هم باید گفت که در بحرین و در میان مسئولان آمریکا گوش شنوایی برای این خواسته ها وجود ندارد و آمریکایی ها اکنون به خاطر حمایت های مستمر خود از نظام بحرین، خود متهم ردیف اول هستند و این روزها پس از انتشار اسناد سازمان این اتهامات علیه آمریکا پررنگ تر شده است. اسناد این سازمان نشان می دهد که وزارت خارجه آمریکا در ارائه آموزش به افسران و ماموران امنیتی بحرین دست داشته است و در این میان سازمان ملل متحد نیز تحت فشار آمریکا و عربستان همچنان با دستان بسته ناظر بحران بحرین است و هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته است.

از سوی دیگر شیخ عبدالله دقاق نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم نیز خواستار دخالت جامعه بین الملل برای حل بحران بحرین شده و سازمان ملل متحد را در فشار قرار داده تا در این زمینه کاری انجام دهد؛ چراکه شیخ عیسی قاسم اکنون در حبس خانگی به سر می برد و منزل ایشان با صدها نیروهای امنیتی محاصره شده است.

اما در این وضعیت بحرانی، نظام بحرین دست از بی عدالتی و فرافکنی برنداشته و به تازگی شیخ علی سلمان دبیرکل الوفاق را متهم به همدستی با قطر و توطئه علیه نظام بحرین کرده است که جمعیت الوفاق نیز این اقدام آل خلیفه را توطئه ای برای فریب افکار عمومی و تخریب چهره انقلاب بحرین دانست و افزود: تماس و دیدار شیخ علی سلمان با مسئولان قطر با وساطت آمریکا و در خاک بحرین صورت گرفته بود و مسئولان بحرین نیز کاملا از این دیدار اطلاع داشتند، اما اکنون با منفور شدن قطر در میان افکار عمومی عرب های خلیج فارس می خواهند انقلاب بحرین را به این قطر منسوب کنند تا آن را نزد افکار عمومی بدنام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha