سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری-مدیر حوزه بوشهر

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به مشکلات پیش روی مبلغان دینی در دنیای امروز اشاره کرد و اظهار داشت: کسی که به حوزه علمیه آمده و نسبت به خواندن دروس دینی متعهد شده باید فعالیت خود را در راستای گسترش تعالیم دینی و تبلیغ گسترده آن انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا خدری پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه شهرستان دشتی، تفقه در دین را از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون عنوان کرد و  گفت: پس از دین  شناسی و تفقه در دین، رساندن و تبلیغ دین در جامعه از ضرورت بالایی برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به مشکلات پیش روی مبلغان دینی در دنیای امروز اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در دنیایی و جامعه ای زندگی می کنیم که در مقابل ارزش های دینی انحرافات بسیاری وجود دارد؛ کسی که به حوزه علمیه آمده و نسبت به خواندن دروس دینی متعهد شده، باید فعالیت خود را در راستای گسترش تعالیم دینی و تبلیغ آن گسترده انجام دهد.

عالم جوامع را از غرق شدن نجات می دهد

وی افزود: نورانیت جامعه به واسطه کلام اهل بیت(ع) و رساندن آن به مردم است و باید فعالیت ها از آن چیزی که در حال حاضر توسط حوزه علمیه در تبلیغ دین می بینیم، بیشتر باشد؛ چراکه ارزش یک عالم از 70 هزار عابد به جهت نفعی که برای جامعه دارد بیشتر است به این دلیل که عالم جوامع را از غرق شدن نجات می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین  خدری به شهادت شهید محسن حججی اشاره کرد و گفت: این شهید با کار خود حجت را بر همه تمام کرد و دنیا را با شهادتش تکان داد؛ ما نیز در حوزه علمیه باید ببینیم در چه مسیری قرار گرفته ایم و تا چه اندازه برای جامعه خود نافع هستیم و آیا آن چیزی که مد نظر امام زمان(عج) است در حوزه های علمیه ما وجود دارد؟ اگر وجود دارد باید آن را بیش از این کنیم.

نمی توان در امر درس خواندن و تبلیغ سستی کرد

امام جمعه چغادک یکی از وظایف طلاب را خوب درس خواندن و هدایت مردم عنوان کرد و بیان داشت: امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب حجت بر ما تمام شده، نمی توان در امر درس خواندن و تبلیغ دین تنبلی و سستی کرد و باید به صورت جهادی و محکم تر و کاربردی تر از قبل حرکت کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حوزه امروز در تراز انقلاب اسلامی باشد اظهار داشت: به سمتی حرکت کنیم که حوزه علمیه به مسائل مختلف جامعه توجه داشته باشد و فقط نگاه آن معطوف به علم آموزی نشود، چراکه حوزه های علمیه امروز می خواهند پاسخگوی جهان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با بیان این که طلبه امروز ما بر اساس اندیشه های اسلام ناب محمدی(ص) تغذیه شود، گفت: در حوزه های علمیه می توان این اندیشه را بهتر و بیش از این تبیین کرد؛ امروز متاسفانه تشیع انگلیسی را در بین برخی از مردم جامعه می بینیم، به همین جهت نیاز است عالم به زمان باشیم تا در تاریکی ها گرفتار نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha