چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمدباقر فرزانه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت انقلابی ماندن حوزه های علمیه و تلاش حوزه خراسان برای تحقق شعار «حوزه انقلابی؛ اندیشه و عمل»، تاکید کرد: حوزه های علمیه باید برای تحقق این شعار، تلاش جهادی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد در جریان بازدید از سومین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اهمیت آشنایی طلاب جوان با سابقه حوزه‌های علمیه، ابراز کرد: یکی از مواردی که جای خالی آن در سومین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی خراسان احساس شد، وجود چند غرفه خاص این حوزه است که با وجود نویسندگان و مولفان زیادی که از این حوزه در غرفه‌های مختلف این نمایشگاه فعالیت داشته‌اند، اما اختصاص غرفه‌های ویژه می‌توانست ترویج دهنده و تبلیغ کننده سابقه انقلابی حوزه علمیه خراسان باشد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی کار بسیار جالب و پسندیده ای است و در بازدید مختصری که داشتم احساس کردم که آثار قدیمی و جدید، هم چنین کتاب‌های تخصصی، کمک درسی و مذهبی گوناگون در نمایشگاه وجود دارد و از جامعیت نسبی برخوردار است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت برگزاری نمایشگاه های مختلف از جمله نمایشگاه تخصصی کتب حوزه در توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش، اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاههایی آثار و برکات گوناگونی دارد که یکی از آنها آشنایی طلاب با محققین و پژوهشگران سابق و حال حاضر حوزه علمیه و آثار آنهاست.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان تسهیل در خرید کتب مورد نیاز را از دیگر فوائد برگزاری نمایشگاههای کتاب دانست و افزود: نفس پاک و روح پژوهشگری مولفان آثار برجسته حوزوی از طریق دریافت این آثار در انسان زنده میشود و خواننده علاوه بر احساس عشق و علاقه به مولفان و آثارشان، در قبال مسئولیت امروز خود به تفکر فرو میرود و برای ادامه مسیر انگیزه پیدا میکند.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به اهمیت انقلابی ماندن حوزه های علمیه و تلاش حوزه علمیه خراسان برای تحقق شعار «حوزه انقلابی؛ اندیشه و عمل»، گفت: کتابهای بسیاری در این نمایشگاه وجود دارند که به طور مستقیم این موضوع را مد نظر قرار داده اند که از آن جمله می توان به کتاب های رهبر معظم انقلاب و آیت الله شهید مطهری اشاره کرد که روحیه انقلابی را به شکلی عمیق وارد روح و فکر انسان می‌کنند.

وی، استعدادهای پژوهشی طلاب حوزه علمیه خراسان را در سطح کشور کم نظیر دانست و گفت: حوزه خراسان در سال های اخیر تلاش کرده است با تأسیس کمیسیون پژوهش و تولید طرح های متنوع و اثربخش و با تهیه امکانات به روز، جایگاه پژوهش را در سطوح مختلف حوزه علمیه خراسان ارتقاء دهد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha