پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: باید آماده نبرد در میدان های اعتقادی، فرهنگی علمی و اخلاقی باشیم تا بتوانیم به خوبی از میراث هزار ساله حوزه ها پاسداری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد به مناسبت شروع سال تحصیلی حوزه های علمیه پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک طلاب عزیز و محصلین ارجمند

سلام علیکم

اینک که بحمدالله و با توفیقات حضرت حق، سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه آغاز گردیده جا دارد از سرزمین وحی و در کنار بیت الله الحرام و کعبه معظمه عرض ارادتی خدمت شما عزیزان و اساتید مکرم داشته باشم.

سربازان امام زمان(عج) و حضور در دانشگاه امام صادق و امام باقر علیهما السلام افتخاری بس بزرگ برای کسانی است که خدای متعال قدرت پیمودن راه آن را عنایت فرموده است.

این راه الزامات و بایدها و نبایدهایی دارد. همانگونه که پیمودن هر راهی الزامات خاص خود را دارد. صاحبان نفوس محترمه و مقامات عالیه که در پرتوی حضور در حوزه های علمیه در طول تاریخ کم هم نیستند بهترین چراغ بعد از قرآن و عترت به شمار می روند، تجربیات آنان از ارزش والایی برخوردار است.

حوزویان امروز باید از راه رفته و کوبیده شده پیشکسوتان پروا پیشه بهره ها بگیرند. رسالت حوزه ها در عصر حاضر و پس از گذشت ده ها سال از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در چند مساله کوچک و فرعی خلاصه نمی شود امروز ما و شما باید آماده نبرد در میدان های اعتقادی، فرهنگی علمی و اخلاقی باشیم تا بتوانیم میراث هزار ساله حوزه ها را به خوبی پاسداری کرده و پس از رشد و بالندگی به نسل های آینده تحویل دهیم. رفتار، گفتار و منش ما در ابعاد گوناگون زیر صدها ذره بین از اهل خانه و افراد دیگر است، بکوشیم تا اسلام اصیل را در قالب منش و کسب زندگی خداپسندانه خود به اطرافیان معرفی کنیم.

جدیت در تحصیل، نظم در امور، هماهنگی با مسئولان و مربیان، برنامه ریزی تحصیلی و تهذیبی، سست نشدن در این راه، احساس مسئولیت در برابر خدا و پیامبرش و اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام عصر(عج) نگاه متعالی به اهداف والای حوزه های علمیه از اصول مسلم کسانیست که در این مسیر قدم گذاشته و قصد پیمودن راه تا مقصد نهایی را دارند.

تحمل شرایط، سختی ها، توسعه ظرفیت روحی و باور داشتن به راه از دیگر امور لازم برای ترقی و ارتقاء در این مسیر خدمت رسانی به دین، مردم و انقلاب اسلامی است.

امید است سال تحصیلی ۹۶-۹۷ از سال های بسیار خوب و پر برکت برای حوزهای علمیه، مراجع معظم تقلید و به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی باشد و پیوسته مورد عنایات امام عصر(عج) قرار گیریم.

والسلام علیکم

سیدمحمدکاظم مدرسی

مکه المکرمه

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha