جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به دو نکته اخلاص و کارآمدی، تاکید کرد: باید در عرصه طلبگی به آثار و نقش خود در سربازی امام زمان (عج) توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، پیش از ظهر امروز در  آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان، در مدرسه عالی نواب مشهد، با بیان اینکه فضای حوزه با دانشگاه متفاوت است، گفت: حوزه علمیه مانند دانشگاه نیست که تنها یک رشته تحصیلی را انتخاب کند، بلکه برای خدمتگزاری در محضر حضرت بقیة الله(عج) و پاسخگویی به نیازهای جامعه، به کسب دانش هایی نیاز است که موجب کارآمدی و کاربرد بیشتر در مسیر سربازی آن حضرت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اخلاص از مولفه های مهم در دوران طلبگی است، افزود: اخلاص در تعلیم و درس دادن و تربیت سربازان امام زمان (عج) بسیار مهم می باشد.

عضو شورای عالی حوزه خراسان تصریح کرد: باید در عرصه طلبگی آثار و نقش خود در سربازی امام زمان (عج) توجه داشته باشیم و در خدمتگزاری به ایشان نقش و اثر بهتری داشته باشیم.

 وی در ادامه، با بیان این که خداوند متعال ارتداد مومنین را در قرآن پیش بینی کرده که برخی از آنان پس از رسول خدا(ص) مرتد می شوند، یادآور شد: البته این امر به معنای ارتداد از دین نیست، بلکه ارتجاع از انقلاب رسول خدا(ص) است و خداوند متعال به عده ای هشدار داده که علی رغم همه مجاهدت های در راه خداوند، مراقب باشید تا دچار ارتداد از دین نشوید.

آیت الله علم الهدی با بیان این که خداوند متعال انذار می دهد که اگر بازگردید دین الهی بر روی زمین نمی ماند و کسانی می آیند تا بار دین را بر دوش کشیده و آن را تبلیغ کنند، خاطر نشان کرد: می بینید در طول تاریخ از زمان رسول الله(ص) تا امروز فراز و نشیب های فراوانی وجود داشته و کسانی از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کردند، اما در نهایت دین الهی روی زمین نماند و پرچم مکتب اهل بیت(ع) دست به دست به این فرزندان انقلابی منتقل شد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروز بار خدمت به اسلام بر دوش روحانیون و طلاب قرار گرفته، یادآور شد: توجه داشته باشید که اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان امروز در اردوگاه امام زمان(عج) رسالت خدمت به آن حضرت را برعهده دارند.

تداوم انقلاب در صیانت از هنجار های انقلابی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تداوم انقلاب را در گرو رعایت هنجارهای آن دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی از روز نخست شکل گیری تا کنون در عین همه چالش ها و فراز و نشیب ها استمرار یافته و امروز اقتدار آن از هر زمانی بیش تر شده که روز به روز بر قدرت و توان آن نیز افزوده می شود.

وی با بیان این که امروز مسلمان و مومنینی در چنگال کفر و استکبار گرفتار شده اند و آنان بی رحمانه بر این نیروهای مخلص و انقلابی می تازند، گفت: با این حال انقلاب در برابر اینان ایستاده و ندای مرگ بر آمریکا را در دنیا به راه انداخته و استکبار در چنگال شیعه مومن انقلابی با رهبری فرماندهی مدبر و توانمند در جنوب لبنان مستاصل و بیچاره شده است.

رسالت اساتید در تربیت نیروهای مجاهد انقلابی

آیت الله علم الهدی با بیان این که جز نیروهای انقلابی هیچ کس نمی توانست در برابر استکبار این گونه قهرمانانه بایستد و مبارزه کند، افزود: امروز نیروهایی در راه خدا پرورش می یابند که با عشق به جان دادن در راه حق در عرصه مبارزه با ایادی دشمنان قدم گذاشته و آخرین نقطه پیروزی خود را نیز شهادت در راه خداوند می دانند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه همه دنیا با رسانه های تبلیغاتی خود برضد شما مجاهدان، روحانیان و آمران به معروف و ناهیان از منکر عملیات روانی به پا کرده و همه توان خود را در این راستا به کار بسته اند، بیان کرد: با این حال می بینیم مجاهدان انقلابی از هیچ عملیاتی ترسی نداشته و می توان گفت که استمرار انقلاب از فضل خداوند متعال بوده است.

وی با بیان این که باید مراقب باشید تا این هنجارهای انقلابی در جامعه شکست نخورده و روند زندگی و معیشت مردم به سمت و سوی رفاه طلبی، خوش گذرانی، عیاشی و تجملات نرود، اظهار کرد: متاسفانه امروز در جامعه ما مادیاتی همچون آخرین مدل شدن اتومبیل، سود کلان و درآمد بیش تر به عنوان برند ارزشی مطرح شده که در حال توسعه است.

نجات جامعه از چنگال استکبار؛ رسالت روحانیون

آیت الله علم الهدی با بیان این که رسالت امروز شما روحانیان نجات جامعه از چنگال دشمنان است، ابراز کرد: امروز استکبار جهانی دین و انقلاب ما را هدف قرار داده که باید در این شرایط مراقب باشید تا دین و هنجار های انقلاب دچار ضربه و آسیب نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز با دو جریان در جامعه رو به رو هستیم، اظهار کرد: جریان نخست معتقد است که انقلاب متعلق به سال 57 بود و با گذشت 4 دهه از آن، فصل رفاه، آسایش، خوش گذرانی و عیاشی فرارسیده و باید با همه جهان تعامل داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اگر با این تفکر پیش برویم تا مدتی دیگر بازار کشور مملو از عیاشی، روابط نامشروع و ساز های مسموم می شود و نظام ضربه می بیند.

وی با بیان این که برمبنای تعبیر مقام معظم رهبری امروز در نیمه راه انقلاب هستیم و باید این راه را با مبارزه ادامه دهیم، تاکید کرد: البته آن طلبه ای که می خواهد در عرصه خدمتگزاری به بقیه الله الاعظم(عج) موثر باشد باید درس خوانده و با سواد و ملا باشد وگرنه عملا در جامعه سودی نداشته و نمی تواند اثرگذار باشد.

نشاط علمی و فقهی

آیت الله علم الهدی با بیان این که امروز در آغاز سال تحصیلی، باید نشاط علمی و فقهی در زمینه فراگیری علوم اهل بیت(ع) بیش از گذشته در حوزه های علمیه جریان داشته باشد، خاطر نشان کرد: «سرباز خانه» امام زمان(عج) به نیروهای پابه کار در جبهه مقابله با دشمنان اسلام نیاز دارد تا جامعه خوراک استکبار جهانی نشود و به همین علت باید برابر توطئه منافقان ایستاد و مبارزه کرد.

ضرورت مقابله با توطئه های دشمنان

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با این توصیه که با عملیات روانی دشمنان در شبکه های اجتماعی خود را نبازید و حساب آبروی اجتماعی تان را نکنید، بلکه باید برای حفظ نظام دغدغه داشته باشید، تاکید کرد: باید در برابر هر جریانی از کفر، استکبار و توطئه دشمنان مقابله و ایستادگی کرد و دانست که همه توطئه ها در برابر قدرت الهی نابود و خاکستر می شوند.

عضو شورای عالی خراسان در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال تحصیلی جدید نسبت به تربیت سربازان امام زمان (عج) توجه و اهتمام بیشتری شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha