جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فیروزآبادی

حوزه/ مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: امروز موانع و مخاطراتی در کشورهای اسلامی وجود دارد که با آن دست به گریبان هستند که راهبردهای گوناگونی برای برون رفت از این شرایط وجود دارد که تحت عنوان راهبردهای کلیدی مبنی بر آموزه‌های قرانی می باشند که باید به آنها رجوع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی عصر امروز در آیین افتتاحیه نخستین دوره سطح چهار تخصصی مهدویت که در سالن اجتماعات مرکز تخصصی موعود در قم برگزار شد اظهارداشت: امروز بسیاری از علما اسلام در برخورد با پدیده های ضد اسلامی و مقابله با کفر و استکبار به جستجو و تحلیل دیدگاه ها و نظرات مقام معظم رهبری اقبال کرده و آن را بهترین راه کار عنوان می کنند و هر یک از علما و اندیشمندان جهان اسلام که موفق به دیدار ایشان می شود این دیدار را به مثابه یک توفیق و بیعت با ولی امر مسلمین تلقی و خدا را شکر می کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی تمام اندیشمندان و علماء جهان اسلام را به خطرات نوظهور فرهنگی و اجتماعی در جهان اسلام توجه و هشدار داد و به منظور تجهیز علمی و جهادی، آنان را به کسب هوشیاری، بصیرت، نگاه انقلابی، اطاعت مومنانه، رحمت و رافت نسبت به انسان ها و دفاع همه جانبه از حق حیات و زندگانی آحاد جامعه مسلمان و مظلوم در جهان ترغیب کرد.

رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح مهم ترین راهبرد برای جهان اسلام را توجه به نص قرآن کریم در بهره‌گیری از حکمرانی اولی الامر در منشورهای مسلمانان و انعکاس موفقیت های اصل ولایت فقیه در هدایت جامعه مسلمانان برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جهان تشنه فهم مهدویت است افزود: باید راه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را در شرایط کنونی ادامه دهیم، اکنون بستر فعالیت در راستای مسیر آنها آماده شده و جهان تشنه فهم مهدویت شیعی است.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا ادامه داد: جمهوری اسلامی به عنوان یک نعمت الهی است که برای اینکه بتوانیم اهداف مورد نظر انقلاب اسلامی را در عرصه‌های مختلف دنبال کنیم به صورت مستمر به اهل بیت(ع) توسل داریم.

سرلشکر فیروزآبادی با تاکید بر اینکه هیچ رنجی بالاتر از مصیبت‌های امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نیست، بیان داشت: باید راه آن بزرگان را در شرایط کنونی ادامه دهیم، اکنون بستر فعالیت در راستای مسیر آنها آماده و جهان تشنه فهم مهدویت شیعی است و این موضوع با نگاه به عملکرد نویسندگان، نخبگان و فرهیختگان کشورهای مختلف به خوبی قابل مشاهده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه صدای دکترین مهدویت را همگان شنیده‌اند، عنوان کرد: امیدواریم امام زمان(عج) همچنان به این همایش نگاه ویژه داشته باشند تا بتوانیم به رسالت‌های خود به خوبی عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مرکز تخصصی با اهداف و برنامه‌های مشخصی ایجاد شده است، اظهار کرد: حضرت مهدی(عج) از این مجموعه حمایت می‌کند و کارها با عنایت ایشان پیش می‌رود.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha