پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جت الاسلام فرهاد عباسی مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم

حوزه/ضوابط پایان نامه های مربوط به دانش پژوهان سطح ۴ به زودی اعلام خواهد شد، واگذاری کمیته های پایان نامه ها به خود مراکز تخصصی در دستور کار است تا دیگر نیاز نباشد طلاب مراکز تخصصی به مرکز شورای مدیریت مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام فرهاد عباسی مسؤول دفتر هماهنگی امور مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه علمیه در مراسم افتتاحیه نخستین دوره سطح 4 تخصصی مهدویت مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره مهدویت اظهار داشت: نتیجه تأسیس مرکز مهدویت و برگزاری سالانه همایش ها و نشست ها و فعالیت های دیگر باید آثار مهدویت باشد.

مسئول دفتر هماهنگی امور مراکز تخصصی، موسسات و آموزش عالی حوزه عنوان کرد: از آموزه های مهم و اساسی مهدویت این است که تا عده ای عباد صالح نشوند واقعه بزرگ ظهور اتفاق نخواهد افتاد، عباد صالح بودن یک مسأله اجتماعی و گروهی است که باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: عباد الصالحون باید نهضتی شود و یک جمع کثیری در کنار هم باید باشند، یک نهضت تربیتی در سایه تفکر مهدویت باید شکل گیرد، افرادی باید تربیت شوند که بنده خدا و صالح باشند.

رئیس مرکز تخصصی حدیث حوزه علمیه قم  خاطرنشان کرد: باید مراقب بود که مراکز تخصصی به اتوبوس های بین راهی تبدیل نشود، گاهی هزینه های بسیاری صورت می گیرد و طلاب سطح 3 و 4 تربیت می شود اما بیش از 20 دانشگاه در قم با آسان ترین روش ها طلاب را جذب می کنند، کسانی که تربیت شده اند باید در دامان حوزه بمانند و برای خود حوزه تولید دانش کنند.

وی اضافه کرد: اندیشه و باورمندی به موضوع مهدویت باید در سایه تربیت مهدوی باشد، تربیت مهدوی باید در زندگی ها شکل گیرد، شیرینی های زندگی و حکومت در سایه بینش مهدوی باید برای جامعه تبیین شود؛ آثار مهدوی باید در زندگی شخصی با عنوان صالح بودن و در زمینه اجتماعی با تشکیل حکومت الهی تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام عباسی با بیان این که یک مرکز توانسته این مجوز را از شورای عالی بگیرد، ابراز داشت: بر این اساس مرکز 3 استاد را معرفی می کند و 2 استاد هم از کمیته مرکزی حضور پیدا می کنند و کمیته در مرکز تخصصی تشکیل می شود.

وی با اشاره به مسأله پایان نامه های طلاب ادامه داد: ضوابط پایان نامه های مربوط به دانش پژوهان سطح 4 به زودی اعلام خواهد شد، واگذاری کمیته های پایان نامه ها به خود مراکز تخصصی در دستور کار است تا دیگر نیاز نباشد طلاب مراکز تخصصی به مرکز شورای مدیریت مراجعه کنند تا فرایند پیچیده و طولانی نباشد، خوشبختانه این کار انجام و مجوز آن از شورای عالی گرفته شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha